• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasīšanas iemaņu pilnveide 2. klases skolēniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-45107-Kalnina_Vija_vk13035.pdf (2.486Mb)
Author
Kalniņa, Vija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbu „Lasīšanas iemaņu pilnveide 2. klases skolēniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem” izstrādājusi Vija Kalniņa, balstoties uz pedagoģisko literatūru un pieredzi pedagoģiskajā darbā. Diplomdarba mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt 2. klases skolēnu lasīšanas iemaņu pilnveidošanu ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Darba autore pētīja 2. klases skolēnus ar fonētiski fonemātiskiem lasīšanas traucējumiem. Autore secināja, ka lasīšanas iemaņu pilnveidošana atkarīga no katra bērna attīstības. Valodas attīstībā īpaša uzmanība jāvelta fonemātisko traucējumu novēršanai un lasīšanas iemaņu pilnveidošanai. Atslēgas vārdi: lasīšanas iemaņas, 2. klases skolēni, fonētiski fonemātiskie traucējumi, koriģējoši attīstošā darbība.
 
The diploma paper „The improvement of the reading skills of pupils of the 2nd class with phonetically phonematic disabilities” is worked out by Vija Kalnina and it is based on pedagogical literature and experience of pedagogical job. The aim of diploma paper is to find out practically the improvement of reading skills of pupils of the 2nd class with phonetically phonematic disabilities. The diploma paper contains of two parts – theoretical and practical part. The author of this paper studied out pupils of the 2nd class with phonetically phonematic disabilities. The author concluded that the improvement of reading skills depends of the progression of each child seperately. For the language development a special attention should be paid to correction of phonematic interference and for the improvementof reading skills. Key words: reading skills, 2nd class pupils, phonetically phonematic disability, developmental correcting action.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12514
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV