Pirmsskolas skolotāja un ģimenes sadarbība mazbērna audzināšanā
Author
Bļodniece, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: Pirmsskolas skolotāja un ģimenes sadarbība mazbērna audzināšanā
Darba autore: Indra Bļodniece
Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Ērika Vugule
Darbs sastāv no: 4 nodaļām, izklāstīts 52 lpp., papildināts ar 3 tabulām, 9 pielikumiem, darbā izmantoti 46 bibliogrāfiski nosaukumi.
Pētījuma mērķis: Izpētīt pirmsskolas skolotāja un ģimenes efektīvākās sadarbības formas mazbērna audzināšanā
Darba teorētiskā daļa balstās uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi par ģimenes audzinošo ietekmi uz bērnu, par sadarbības organizēšanu ar ģimeni pirmsskolas iestādē (A. Baldiņš, A. Raževa, D. Lieģeniece u.c.), par izmantojamām darba formām (E. Černova, A.Špona u.c.).
Darba praktiskajā daļā veikti pētījumi, kuri atspoguļo ģimeņu raksturojumu, pedagoga darbu bērna adaptācijas procesa laikā, vecāku domas par pirmsskolas iestādi, vecāku vērtējumu par pedagoģisko procesu grupā.
Praktiskā pētījuma rezultātā iegūtas atziņas par ieteicamajām darba formām ar vecākiem veiksmīgas turpmākās sadarbības nodrošināšanā.
Atslēgas vārdi: sadarbība, ģimene, audzināšana, attīstība, ģimenes izglītošana. The theme of the paper: Collaboration between a pre-school teacher and parents in child rearing.
The author of the paper: Indra Bļodniece
Advisor: Dr. paed. Ērika Vugule
The contents of the paper: 4 chapters, 52 pages, 3 tables, 9 appendices, 46 bibliographical entries.
The goal of the research: to investigate the most effective forms of collaboration between a pre-school teacher and parents in child rearing.
The theoretical part of the research consists of an analysis of pedagogic and psychological literature on the family’s educational influence on a child, on developing collaborative partnerships between a pre-school and parents (Baldiņš, Raževa, Lieģeniece, etc.), and on the forms of collaboration (Černova, Špona, etc).
The empirical part consists of a research on the families’ characteristics, the teacher’s approach during a child’s adaptation process, and on the parents’ views on the pre-school and their evaluation of the teaching methods in the classroom.
As a result, the author of the paper has drawn relevant conclusions on the recommended forms of collaboration with parents in order to ensure a successful cooperation in the future.
Keywords: collaboration, family, education, development, educating families.