Show simple item record

dc.contributor.advisorKangro, Ilzeen_US
dc.contributor.authorKliesmete, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:12Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:12Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other45289en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12549
dc.description.abstractViena no mūsdienu izglītības procesa būtiskākajām problēmām ir skolēnu pozitīvas mācību motivācijas veidošana. Šajā diplomdarbā tiek pētīts, kā veidot skolēnu pozitīvu mācību motivāciju vācu valodas kā svešvalodas stundās, izmantojot mācību paņēmienu „Darba stacijas”. Diplomdarbā veikta mācību motivācijas teorētisko nostādņu izpēte, raksturota dažādu darba organizācijas formu ietekme uz to, īpašu uzmanību veltot mācību paņēmienam „Darba stacijas”. Šī uz aktīvu darbību orientētā un uz bērniem centrētā mācību organizācijas forma tiek vērtēta kā solis mācību motivācijas uzlabošanas virzienā un tādēļ pētīta dziļāk. Diplomdarba tēmas izvēli noteica nepieciešamība dažādot skolēnu mācību procesu, uzlabot svešvalodu nodarbību kvalitāti un paaugstināt skolēnu motivāciju. Lai sasniegtu diplomdarbā izvirzīto mērķi un izpildītu uzdevumus, tika studēta teorētiskā un metodiskā literatūra, veikts gadījuma pētījums ar skolēnu novērošanu darba autores izstrādāto triju darba staciju nodarbību laikā un aptauju. Izvērtējot pētījuma rezultātus, ir secināms, ka skolēnu attieksme pret vācu valodas mācīšanos pēc mācību paņēmiena „Darba stacijas” izmantošanas stundās ir uzlabojusies, palielinājusies vēlme un iespēja sadarboties, arī pieaugusi pārliecība par iegūto zināšanu noderīgumu. Pateicoties mācību procesam, kas organizēts, ņemot vērā skolēnu tieksmi pēc aktīvas darbības un patstāvības jaunu zināšanu ieguves ceļā, paaugstinājusies mācīšanās motivācija. ATSLĒGVĀRDI Mācību motivācija Pusaudzis Mācību paņēmiens Darba stacijas Gadījuma pētījumsen_US
dc.description.abstractOne of the key problems of today’s educational process is the formation of pupils’ positive motivation. The present Diploma paper explores the possibilities of developing pupils’ positive learning motivation in lessons of German as a foreign language using the teaching strategy “Work stations”. The Diploma paper discusses the theoretical aspects of the learning motivation, describes the impact of different teaching organization forms on it, paying special attention to the teaching strategy “Work stations”. This is a child-centered organization form of teaching and learning that is oriented to active participation and is assessed as a step towards improving the learning motivation therefore it is explored more profoundly. The theme of the Diploma paper was chosen due to the necessity to diversify the pupils’ learning process, to improve the quality of foreign language lessons and improve the pupils’ motivation. In order to reach the aim set in the Diploma paper and fulfill the objectives the author studied theoretical and methodological literature, carried out the case study during which the pupils were observed in three lessons developed by the author implementing work stations and a questionnaire. The evaluation of the study outcomes allows concluding that pupils’ attitude towards learning the German language using the teaching strategy “Work stations” in the lessons has improved; their willingness and possibilities to cooperate as well as their confidence about the usefulness of the acquired knowledge have increased. Due to the teaching/learning process that is organized taking into consideration pupils’ need for action and independence in the course of acquiring new knowledge their learning motivation has increased. KEY WORDS: Learning motivation, adolescents, teaching/learning strategy, work stations, case studyen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību paņēmiena „Darba stacijas” izmantošana vācu valodas kā otrās svešvalodas stundās 7. klasē mācību motivācijas uzlabošanaien_US
dc.title.alternativeTeaching Method "Work Stations" Use of German as a Second Foreign Language Lessons in Grade 7 to Improve Motivationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record