• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kultūras jēdziens un tā apguve vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-45310-Kivle_Asnate_ak09149.pdf (1.774Mb)
Author
Kivle, Asnate
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ķenga, Otto
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Kultūras jēdziens un tā apguve vidusskolā” ir analizēts kultūras jēdziena lietojums un tā apguve vidusskolā. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīti kultūras jēdziena skaidrojumi un definīcijas no to rašanās sākuma līdz 21. gadsimtam, kultūras tipoloģijas un kultūras skaidrojumi mācību grāmatās. Praktiskajā daļā tiek izstrādāts kultūras jēdziena mācību saturs un pamatotas kultūras jēdziena apguvē izmantotās metodes, kas veicina zināšanu, prasmju un radošuma apguvi. Darbā tiek pierādīts, ka metožu, satura, vecumposma īpatnību saskaņotība kulturoloģijas mācību stundās atbilstoši mācību standartam ir izšķirošs nosacījums kultūras jēdziena apguvē vidusskolās. Atslēgvārdi: kultūra, kultūras jēdziens, mācību metodes, vidusskolēni, mācību standarts
 
In the graduation paper „Concept of Culture and adoption of it in Secondary School” is analysed a process of teaching of concept of culture in Secondary School. Theoretical part gives overview of definitions of culture from beginning till 21st century; analyses typology of culture and gives interpretation of culture in textbooks. In the practical part is elaborated content of concept of culture and appropriated the methods developing acquisition of knowledge, skills and creativity. The graduation theses justifies that coherence of methods, content and peculiarity of age group in accordance with study standards is decisive factor for teaching process of culturology in secondary schools. Keywords: culture, concept of culture, study methods, pupils, study Standard
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12551
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV