• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vērtīborientējoša pasaku iepazīšana latviešu valodas stundās 1. un 2. klasē

Thumbnail
View/Open
299-45356-Smulkevica_Justine_jp10067.pdf (834.5Kb)
Author
Smuļkēviča, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „Vērtīborientējoša pasaku iepazīšana latviešu valodas stundās 1. un 2. klasē” mērķis ir izpētīt pasaku vērtīborientējošas iepazīšanas iespējas latviešu valodas stundās 1. un 2. klasē. Teorētiskajā daļā autore analizē dažādu literatūru un avotus par vērtību izglītību un pasaku lasīšanu. Veikts pētījums vērtīborientējošu pasaku iepazīšanas veicināšanai. Praktiskajā daļā veikts pētījums, kurš sevī ietver mācību grāmatu analīzi, skolēnu raksturojumu, kā arī izstrādāti un aprobēti stundu plāni vērtīborientējošai pasaku iepazīšanai. Atslēgas vārdi: latviešu valoda, latviešu tautas pasakas, latviešu literārās pasakas, skolēni.
 
The aim of diploma thesis „Value-oriented exploration of fairytales in Latvian language lessons in Grades 1 and 2” is to research the possibilities of value-oriented exploration of fairytales during Latvian language lessons in the first and second grade. In the theoretical part, the author analyzes different literature and other sources about value-orientated education and reading fairytales. A study was carried out on promoting a value-orientated exploration of fairytales. In the practical part, a study is carried out which includes an analysis of textbooks, pupil characterization, as well as developed and approbated lesson plans for value-oriented exploration of fairytales. Keywords: Latvian language, Latvian folk fairytales, Latvian literary fairytales, pupils.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12560
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV