Radošuma veicināšana pasaku lasīšanas stundās 2. klasē
Author
Bunkeviča, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Radošuma veicināšana pasaku lasīšanas stundās 2. klasē” mērķis - izpētīt radošuma veicināšanas iespējas pasaku lasīšanas stundās 2. klasē. Pētījuma uzdevumi ir analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par sākumskolas vecuma bērnu īpatnībām un radošuma veicināšanu. Veikt pētījumu 2. klasē, veicot anketēšanu skolēnu vecāku vidū, izstrādāt uzdevumus skolēniem radošuma vecināšanā, aprobēt izstrādātos uzdevumus, apkopot un analizēt rezultātus.
Diplomdarba praktiskais darbs ir radošuma veicināšanas iespējas pasaku lasīšanas stundās 2. klasē. Praktiskā darba ietvaros ir novērotas literatūras stundas, izstrādāti uzdevumi, skolēniem radošuma veicināšanā, izmantojot pasakas, kā arī vecāku anketēšana. Praktiskās daļas rezultāti ir apkopoti un atspoguļoti 9 attēlos un 6 tabulās.
Darba atslēgas vārdi - radošums, mācīšanās, lasīšana, pasaka. The title of this diploma is „Promoting creativeness in the lessons devoted to reading fairytales in Grade 2” and the aim is to examine the possibilities of creativity promotion through fairytale reading for second grade pupils. In order to achieve this aim, following tasks were performed:
•To analyze the pedagogical - psychological literature about the characteristics of pre-school children and creativity promotion;
•To carry out a research within the second grade using a questionnaire given to the parents of the pupils;
•To establish tasks for the pupils in order to promote creativity;
•To approve the established tasks;
•Draw revelant conclusions.
The practical part of this dissertation is to examine the possibilities of creativity promotion through fairytale reading for second grade pupils. Within the frame of the practical part, several literature lessons are observed, established tasks for the pupils to promote creativity using fairytales, as well as given questionnairies for the parents. The results of the practical part are compiled and shown in 9 figures and 6 tables.
Key words – creativity, learning, reading, fairytale