• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktisko spēļu izmantošana rakstītprasmes apguvē 1.klasē

Thumbnail
View/Open
299-45359-Ulme_Ieva_10021.pdf (2.894Mb)
Author
Ulme, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījums veikts par didaktiskās spēles izmantošanas iespējām rakstītprasmes pilnveidošanas procesā. Valodas attīstību nosaka tas, ka šajā procesā ietilpst lasīt un rakstītprasme, kā arī domāšanas, uztveres, runas un dažādu psihisko procesu harmoniska attīstība. Jaunākā skolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības ir tās, kas nosaka, ka pedagoģiskajā procesā spēle ir nozīmīgs līdzeklis, ne tikai skolēnu rakstītprasmes mācībā, bet arī viņa socializācijā. Pētījumā ir analizēts: •didaktiskās spēles teorijas un rakstīt mācīšanas teorijas, •jaunākā skolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības. •izstrādāt didaktiskās spēles rakstīt mācīšanai latviešu valodas stundai 1. klasei un ieteikumi to īstenošanai. Pētījuma rezultātus var praktiski izmantot sākumskolas skolotāji, vecāki un citi interesenti. Atslēgas vārdi: rakstītprasme, rakstītmācība, didaktiskā spēle.
 
The following research has been carried out for improvement of writing skills by use of didactic game. Progression of language knowledge is defined by process in which the reading and writing is included, as well as thinking, language perception, speach and different psychcal processes harmonical development. Elementary school level children development regularities define that in educational process didactic game is very important tool not only in writing skill improvementy, but also in the their socialization. Items analysed in reseach: •didactic game theories and writing teaching theories, •elementary school level children development regularities. •developement of didactic games for writing teaching for 1st grade pupils and recommendations for implementation. Results of research can practically be used by elementary school teachers, parents and others. Key words: writing skill, writing teaching, didactic game.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12562
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV