Ekonomiski statistiska analīze un optimāla personāla vadība
Author
Koteļņikovs, Aleksejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Nečvaļs, Nikolajs
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Nav tādu vadītāju, kuri nelauzītu savu prātu par to, kā motivēt savus darbiniekus un likt viņiem cītīgi veikt savus pienākumus, strādāt radoši un ar sparu. Bet, diemžēl šis visvairāk apspriestais jautājums tā arī nav radis izsmeļošu atbildi.
Piekrītot vienai no cilvēku resursu vadības aksiomām, „darbinieks un darba devējs – līdzvērtīgi partneri, kuriem ir savi mērķi”, jāsecina, ka cilvēks strādā, lai apmierinātu savas vajadzības, t.i., ja būs motīvs. Nezinot darbinieka mērķus – bezjēdzīgi izstrādāt viņam motivācijas sistēmu. Lielākā daļa vadītāju, neiedziļinoties teoriju sīkumos, kļūdaini uzskata, ka cilvēks strādā tikai naudas dēļ. Katram uzņēmumam vajadzētu novērtēt, cik efektīva ir uzņēmuma personāla motivācijas sistēma.
Pētījuma objekts ir SIA „Vision Express Baltija”. Darba mērķis ir novērtēt Vision Express darbinieka stimulēšanas pieeju, uzdevums ir izskatīt un izanalizēt motivācijas situāciju šajā uzņēmumā, ka arī iepazīties ar to ekonomisko stāvoklī Latvijas tirgū.
Projektā daļā tiek piedāvāts motivācijas paaugstināšanas modelis Vision Express piemērā, kurš derēs arī citiem uzņēmumiem.
Studiju darbā ir izmantotas tabulas, attēli. Informācijas avoti ir žurnāli, mācību līdzekļi un interneta resursi, kuri apkopoti izmantotās literatūras sarakstā.
Studiju darbam ir gan praktiska gan teorētiskā nozīme, tas ietver daudz informācijas, kas var būt noderīga dzīvē. It has always been a challenge for a company director to motivate personnel, raise productivity and install a good working atmosphere favourable for creativity. Nevertheless this issue has not received a valuable solution yet.
According to a personnel management governing principle, ‘the employer and the employee are equal partners whose aims differ’. Consequently man works to fulfil his/her needs that is if he/she feels motivated. Hence the importance to know the employee’s motivation. A lot of employers consider money the unique motivation. Nevertheless it’s crucial for an enterprise to evaluate the efficiency of the personnel motivation system.
The goal of our study is to evaluate and analyse the means if stimulation and motivation situation in Vision Express Baltija joint venture and it’s economical situation in Latvia.
In this study we will propose motivation raising solutions that can be applied to Vision Express in particular and any enterprise in general.
We’ve used tables and images in this study. We’ve used magazines, manuals and web resources indicated in bibliography.
The study has both practical and theoretical importance and contains solutions applicable to real life.