• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autoražotāja VOLKSWAGEN piedāvāto produktu sortimenta analīze.

Thumbnail
View/Open
303-35992-bakalaura_darbs_1.pdf (1.410Mb)
Author
Cine, Džeina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt Volkswagen piedāvāto produktu sortimentu, izanalizēt konkrēta automobiļa modeļa preces dzīves ciklu. Bakalaura darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, 17 pielikumiem. Pirmajā nodaļā autore pēta produkta jēdzienu, tā raksturojošos faktorus un iezīmes, tiek izpētīts produkta dzīves cikls. Otrajā nodaļā autore pēta produkta sortimenta analīzi pēc visiem galvenajiem tā parametriem. Trešajā nodaļā tiek apskatīts un analizēts Volkswagen sortimenta piedāvājums un pārdošanas rezultāti katram sortimenta modelim. Ceturtā nodaļā tiek analizēts automobiļu ražotāja Volkswagen produkta VW Jetta trīs līmeņi, dzīves cikls un resursu otrreizējas izmantošanas iespējas autoražošanā. Bakalaura darba praktiskā daļa galvenokārt balstīta uz datu apkopojumu par pētāmo periodu no 2005. – 2007. gada septembrim. Darba apjoms sastāda 69 lpp. Darbs ir papildināts ar 16 tabulām un 25 attēliem.
 
The main objective of this thesis is to research the product range offered by Volkswagen and to analyze life cycle of a specific car model. The bachelor thesis consists of introduction, 4 sections, conclusions and proposals, list of information sources, 17 appendixes. In the first section the author analyses the product definition, its characteristics and factors, and product life cycle. In the second section the author analyses product range according to all major parameters. In the third section Volkswagen product range and sales results for each model in the product range are evaluated. In the fourth section the three product levels, product life cycle and end-of-life recycling for automobile manufacturer Volkswagen car model Jetta are analysed. The practical part of the bachelor thesis is based mainly on analysing data for the research period from 2005 till September, 2007. The thesis contains 69 pages. The thesis is supplemented with 16 tables and 25 charts.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13097
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV