Show simple item record

dc.contributor.advisorBāliņa, Signeen_US
dc.contributor.authorDaukste, Mārīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:46:24Z
dc.date.available2015-03-23T13:46:24Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other40256en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13150
dc.description.abstractDaudzus gadsimtus cilvēki ir lietojuši luksusa preces, lai apliecinātu savu statusu, atalgotu sevi vai lai atšķirtos no citiem. Neskatoties uz luksusa preču lietošanas seno pagātni, pētījumu par luksusa preču tirdzniecību ir samērā maz, jo īpaši maz ir pētīta ekonomiskās recesijas ietekme uz luksusa preču patēriņu. Darba mērķis ir apkopot dažādu autoru veiktos pētījumus par luksusa preču definēšanu, analizēt ekonomikas teorijas par luksusa preču tirdzniecību, kā arī veikt empīrisku pētījumu, balstoties uz Latvijā esoša mazumtirdzniecības uzņēmuma, kas specializējas augstas kvalitātes pārtikas preču un delikatešu tirdzniecībā, pārdošanas datiem, īpašu uzmanību vēršot uz ekonomiskās recesijas gadiem. Rezultātā noskaidrota krīzes ietekme uz luksusa preču patēriņu un gūts apstiprinājums, ka ne visus preču segmentus krīze ietekmē vienādi.en_US
dc.description.abstractFor many centuries people have been using luxuries to acknowledge their status, reward themselves or to differ from others. Despite the long history of luxuries usage, there are relatively few researches on the business of the luxury goods, especially on the influence of economic downturn. The aim of the paper is to summarize researches of other authors about the definition of the luxury goods, analyze economic theories about the business of the luxury goods as well as to do an empirical research based on the data from a company in Latvia that sells high quality groceries and delicacies, especially paying attention to the years of the economic recession. As a result the influence of the recession on the consumption of luxury goods is assessed and the assumption that different segments of the goods are influenced differently is confirmed.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.titleLuksusa preču tirdzniecība un patēriņš krīzes un pēckrīzes periodāen_US
dc.title.alternativeTrade and consumption of the luxury goods in times of economic recession and post-recession perioden_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record