• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patērētāju uzvedība nekustamo īpašumu tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-11921-Liberts_Davis_dl05009.pdf (1.066Mb)
Author
Liberts, Dāvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
DĀVIS LIBERTS PATĒRĒTĀJU UZVEDĪBA NEKUSTAMO ĪPAŠUMU TIRGŪ Bakalaura darbs satur: 81 lpp. (bez pielikumiem), 2 tabulas, 38 attēlus un 1 pielikumus Bakalaura darbā ir pētīta patērētāju uzvedības specifiskās iezīmes nekustamo īpašumu tirgū, konstatējot riskus patērētāju pirkšanas lēmumu pieņemšanā, balstoties uz emocionāliem motīviem. Bakalaura darbs sniedz iespēju pieņemt kvalitatīvus pirkšanas lēmums, iegādājoties mājokli. Bakalaura darba pirmajā nodaļā raksturota nekustamā īpašuma tirgus būtība un attīstība Latvijā. Otrajā un trešajā nodaļā apskatīts patērētāju uzvedības būtība un tās specifiskās iezīmes tirgū. Ceturtajā daļā ir pētījums par patērētāju uzvedību nekustamo īpašumu tirgū. Izmantota specializētā ekonomikas un mārketinga literatūra, statistikas dati, preses izdevumi, interneta resursi un autora personīgais viedoklis.
 
DĀVIS LIBERTS CONSUMERS’ BEHAVIOUR IN REAL ESTATE MARKET The Bachelor Thesis consists of: 81 pages (without appendix), 2 charts, 38 pictures and 1 appendix In the Bachelor Thesis, typical features of consumers’ behaviour in real estate market are studied, establishing risks in consumers’ decision making process which is based on emotional motives. The Bachelor Thesis offers a chance of taking the right purchasing decisions for dwellings. The essence of real estate market and its development in Latvia is described in Chapter 1. In Chapters 2 and 3, there is a theoretical description of consumers’ behaviour and factors that influence consumers’ decisions. Chapter 4 presents a research of consumers’ behaviour in real estate market. There is used literature of economics and marketing, statistics data, the press and Internet sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13856
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV