• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola ,,Live Rīga" atpazīstamības veicināšana Norvēģijā

Thumbnail
View/Open
303-14982-Bome_Ginta_gb06018.pdf (1.137Mb)
Author
Bome, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Zīmola „LIVE RĪGA” atpazīstamības veicināšana Norvēģijā” un tā mērķis ir izpētīt zīmola „LIVE RĪGA” atpazīstamības veicināšanu Norvēģijā, atklāt nepilnības un sniegt priekšlikumus radītā tēla atpazīstamības uzlabošanai. Darba tēma ir ļoti aktuāla, jo zīmols tika izveidots 2009.gada otrajā pusē un pašlaik norit aktīva darbība Rīgas pilsētas tēla popularizēšanai 7 stratēģiski izvēlētajās valstīs. Darba ietvaros tika veikta anketēšana, kurā iesaistījās vairāk kā 300 respondenti no Norvēģijas, kuru viedokļi par zīmolu „LIVE RĪGA” un tā popularizēšanas kampaņām tika kvantitatīvi apkopoti. Līdzās anketēšanai pētījumā ir arī noorganizēta intervija ar Rīgas Tūrisma attīstības biroja pārstāvi, lai iegūtu eksperta viedokli par pētāmo tematiku. Rezultātā noskaidrojās, ka liela daļa no respondentiem nebija informēti par zīmolu, taču kopumā zīmolu novērtēja pozitīvi. Darbs sastāv no 68 lapaspusēm, 19 attēliem, 1 tabulas un 3 pielikumiem. Atslēgvārdi: zīmols; zīmola virzīšana tirgū; zīmola atpazīstamība; tūrisma nozare; anketēšana; intervija.
 
The title of the bachelor’s thesis is “The Improvement of Awareness of the Brand “LIVE RĪGA” in Norway” and it aims to explore the awareness and promotion of the brand “LIVE RĪGA” in Norway, to identify problems and make suggestions for improving the visibility of the image. The topic is very current today since the brand was established in the second half of 2009 and there are currently ongoing actions in promotion of Riga image in seven strategically selected countries. During the research a survey was carried out in which participated more than 300 respondents from Norway. Their opinion about the brand and the promotional campaigns were conducted. Besides there was also an interview arranged with the representative of Riga Tourism Development Office. Results show that a large number of people were not aware of the brand but overall they evaluated the brand “LIVE RĪGA” very positively. Thesis consists of 68 pages, 19 pictures, 1 table and 3 appendixes. Key words: brand; brand promotion; brand awareness, tourism; survey; interview.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13911
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV