• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Firmas mārketinga mikrovides faktoru analīze

Thumbnail
View/Open
303-15211-Linina_Kristine_VadZ030832.pdf (1.172Mb)
Author
Liniņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Lai uzņēmums spētu efektīvi darboties, katram uzņēmējam ir jāvērtē uzņēmuma darbs un jāveic tā analīze. Uzņēmuma darbību ietekmē daudzi gan iekšējie, gan ārējie faktori. Savas uzņēmējdarbības uzlabošanai, katram vadītājam ir jāanalizē uzņēmuma ietekmējošie faktori, tādējādi novēršot darbības trūkumus un pilnveidojot uzņēmuma darbību. Darbā ir pētīta firmas darbība, mārketinga mikrovide un to veidojošie faktori. Bakalaura darba mērķis ir pētīt, kāda ir uzņēmuma SIA „Amaranta” mikrovide un kas ir galvenie faktori, kas ietekmē uzņēmuma darbību, analizējot to pozitīvo un negatīvo ietekmi, kā arī sniegt savus priekšlikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai. Darbā tiek veikta SWOT analīze un klientu aptaujas rezultātu analīze, kā arī tiek pētīta uzņēmuma saimnieciskā darbība un dots ieskats uzņēmuma pēdējo gadu finansiālo rādītāju rezultātos, kā tie mainījušies un autore sniedz izvērtējumu šo izmaiņu cēloņiem. Darba apjoms ir 73 lapaspuses, tajā ir 12 attēli, 7 tabulas un 5 pielikumi.
 
In order to provide the effective work of the Company, each owner of the Company has to evaluate and analyze the activity of the Company. Various inside and outside factors have an effect on the Company activity. To improve the business of your own Company, each manager needs to analyze those factors which have an influence on Company, hereby preventing imperfections and improving the work of the Company. This research dedicated to investigation of the Company activity, the micro environment of the marketing and the affective factors. The purpose of the Bachelor work is to investigate the micro-environment of SIA „Amaranta” Company and find out the main factors which have an influence on the Company activity, analyze the positive and the negative influence of the factors, as well as perform the advices for the improvement of the Company work. The SWOT analysis and the customer survey results analysis has been done in this research, the economic activity has been investigated and the view of financial results of the last years of the Company and their changes has been given there, and the evaluation of the reasons of theses changes done. This work have 73 pages, 12 images, 7 tables and 5 appendixes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13919
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV