• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

B2B elektroniskās komercijas potenciāls un attīstības perspektīvas Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-19765-Kigule_Monta_mk08268.pdf (1.684Mb)
Author
Ķigule, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs „B2B elektroniskās komercijas potenciāls un attīstības perspektīvas Latvijā” mērķis ir sniegt lasītājiem priekšstatu par e-komerciju priekšrocībām uzņēmējdarbībā, un kāds ir uzņēmumu skatījums uz B2B attīstību Latvijas un uzņēmuma ietvaros. Darbs sastāv no trim galvenajām daļām. Pirmajā daļā tiek aplūkots B2B kā e-komercijas forma.. Darba otrajā daļā mēs apskatījām B2B modeļus, un tiem piemītošās īpašības un raksturu. Trešās daļas ietvaros tika apskatīti pieejamies statistikas dati, kas spētu mums atklāt e-komercijas iespējas un attīstības tendences Latvijā, kā arī veikta autora veidotās aptaujas analīze. Darba noslēgumā ir izdalīti secinājumi. Balstoties uz izdarītajiem secinājumiem, ir izstrādāti priekšlikumus par B2B attīstības veicinošiem pasākumiem Latvijā. Darba apjoms ir 65 lpp, tās satur 22 attēlus, 22 tabulas. Atslēgas vārdi: Elektroniskā komercija; B2B EC; attīstības tendences.
 
The aim Bachelor's work "B2B electronic commerce potential and development perspectives in Latvia" is to give readers an idea of the benefits of e-commerce business, and what is the business perspective for B2B development in Latvia and within the company. The work consists of three main parts. The first part describes B2B e-commerce form. On the second part, we looked at the B2B model, and their intrinsic qualities. The third paragraph viewed available statistics data that could reveal us about e-commerce opportunities and trends in Latvia, as well as the author survey analysis.On end of the work is made conclusions. On the basis of the conclusions have been drawn up proposals for B2B development incentive measures in Latvia. The amount of work is 65 p., it contains 22 images, 22 tables. Keywords: Electronic commerce; B2B EC; development trends.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13988
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV