• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cenu veidošanas process Rīgas restorānu biznesā.

Thumbnail
View/Open
303-20849-Bruders_Uldis_ub08017.pdf (1.183Mb)
Author
Brūders, Uldis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Ausma
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors, veicot savu pētījumu, vēlas izvērtēt cenas veidošanas procesu un lietotās cenu veidošanas metodes Rīgas restorānos, noskaidrot, vai tiek veikta cenas veidošanas faktoru analīze, cik rūpīgi tiek ievēroti cenas veidošanas posmi un kādas cenas veidošanas stratēģijas tiek pielietotas. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās, kurā tiek aplūkota teorija par cenām un to veidošanas metodēm, un praktiskās, kurā tiek intervēti Rīgas restorānu vadītāji un šefpavāri. Pēc viņu sniegtajām atbildēm tiek izdarīti secinājumi par cenas veidošanas procesu Rīgas restorānos un izstrādāti priekšlikumi veiksmīgākam cenas veidošanas procesam, ka arī tiks izveidota cenas veidošanas faktoru analīzes shēma. Bakalaura darbs sastāv no 65 lapas pusēm, 15 tabulām un 11 attēliem. Atslēgvārdi: cena, cenu veidošana, restorāns, Rīga, izmaksas, peļņa, uzcenojums, stratēģija.
 
The author, through his research, wants to assess the price formation process and the pricing methods used in restaurants in Riga, whether the price formation is carried out factor analysis of how closely the observed price formation stages, and value-building strategies are applied. Thesis consists of two parts-theoretical, which deals with the theory of prices and production methods, and practical, which include interviews with the Riga restaurants` managers and chefs. After their responses are consequential changes to the price formation process of Riga restaurants and proposals for developing the successful process of price formation that will also be a factor in the analysis of price formation scheme. Thesis consists of 65 pages, 15 tables and 11 illustrations. Keywords: price, pricing, restaurant, Riga, costs, profits, mark-up strategy.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14029
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV