• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ziedu un augu vairumtirdzniecības uzņēmuma izpēte

Thumbnail
View/Open
303-23167-Nilendere_Zanda_zn07009.pdf (1.311Mb)
Author
Nilendere, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā darbā autore pēta vienu no vadošajiem ziedu un augu vairumtirdzniecības uzņēmumiem Latvijā. Darba mērķis ir veikt uzņēmuma darbības analīzi, lai pilnveidotu klientu attiecības. Pirmajā nodaļā autore apkopoja teorētisko informāciju par CRM (Klientu attiecību pārvaldība) un saimnieciskās darbības rezultativitātes novērtēšanu. Otrajā nodaļā tiek sniegts uzņēmuma apraksts, izpētīta uzņēmuma pasūtījuma sistēma, veikts uzņēmuma maksātnespējas novērtējums un SVID analīze. Trešajā nodaļā autore pētīja klientu attieksmi pret pētāmo uzņēmumu un to rīcību. Darba noslēgumā autore ir formulējusi 11 secinājumus un izvirza 10 priekšlikumus. Bakalaura darba kopējais apjoms ir 60 lapaspuses. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā un tajā ir iekļautas 6 tabulas, 30 attēli un 2 pielikumi. Atslēgvārdi: CRM( klientu attiecību pārvaldība),finanšu analīze, vairumtirdzniecība, klientu aptauja.
 
In this work author researches one of the leading flower and plant wholesale company in Latvia. Objective of work is to perform analysis of operation of the company, in order to improve client relationship. In first chapter author has compiled theoretical information about CMR and evaluated productivity of economic activity. In second chapter there is description of the company, overviewed ordering system of the company, performed company’s insolvency assessment and SWOT analysis. In third chapter author has evaluated clients’ attitude towards researched company and their behaviour. As a result of this work author has formulated 11 conclusions and suggests 10 proposals. Total volume of this bachelors work is 60 pages. Work is written in Latvian and it includes 6 tables, 30 pictures and 2 annexes. Key words: CRM, financial analysis, wholesale, client questionnaire.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14157
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV