• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas tūrisma zīmolu virzīšana Austrijas un Vācijas tirgos

Thumbnail
View/Open
303-23428-Are_Sintija_sa09007.pdf (2.974Mb)
Author
Āre, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas tūrisma zīmolu virzīšana Vācijas un Austrijas tirgos”. Mērķis ir izstrādāt priekšlikumus „LIVE RĪGA” un „Latvia. Best enjoyed slowly” zīmolu virzīšanas un atpazīstamības veicināšanas pasākumiem Vācijas un Austrijas tirgos TAVA un Rīgas Tūrisma attīstības birojam. Bakalaura darba pirmajā daļā tiek apskatīti zīmola veidošanas un virzīšanas teorētiskie aspekti. Otrajā daļā tiek izklāstīts Latvijas ienākošais tūrisms, Vācijas un Austrijas izejošais tūrisms, sniegts izklāsts par Latvijas tūrisma zīmolu – „Latvia.Best enjoyed slowly”, un Rīgas tūrisma zīmolu- „LIVE RĪGA” un to virzīšanas pasākumiem Vācijas un Austrijas tirgos. Trešajā daļā tiek apkopoti pētījuma rezultāti par zīmolu atpazīstamību un attieksmes vērtējums pret šiem zīmoliem, kā arī tiek sniegti secinājumi un priekšlikumi. Darbs sastāv no 142 lapaspusēm, 71 attēla, 9 tabulām un 1 pielikuma. Izmantotās literatūras un avotu saraksts satur 88 vienības.
 
The bachelor paper’s theme is “The Promotion of Latvian Tourism Brands in Markets of Germany and Austria”. The aim of the paper is to propose motions for activities in order to enable the identification of brands “LIVE RĪGA” and “Latvia. Best Enjoyed Slowly” in German and Austrian markets for TAVA and Riga Tourism Development bureau. In the first part of bachelor thesis theoretical aspects of creating and managing brands are considered. In the second part of the paper Latvian incoming tourism as well as German and Austrian outgoing tourism are outlined.Also the recital of Latvian tourism brand “Latvia. Best Enjoyed Slowly” and Riga tourism brand “LIVE RIGA” and their management into German and Austrian markets is given. In the third part the results of the research about the identification of brands and evaluation about an attitude toward these brands are shown. There are also conclusions and suggestions in this part of the paper. The paper consists of 142 pages, contains 80 images
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14164
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV