Preču izvietošana lielveikalos kā pircēju rīcību ietekmējošs faktors Latvijas tirgū.
Author
Novikova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 105 lpp. Tas satur 37 attēlus, 6 tabulas, 8 pielikumus, 38 literatūras avotu atsauces.
Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijas atziņām par preču izvietošanu lielveikalos pirkšanas lēmuma pieņemšanas kontekstā, izpētīt, cik lielā mērā preču izvietošanas galvenie principi tiek ievēroti četros lielveikalos Latvijā, un kā tas ietekmē pircēju rīcību.
Bakalaura darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek izskatītas pircēju rīcības teorētiskās pamatnostādnes, otrajā nodaļā tiks pievērsta uzmanība svarīgākiem preču izvietošanas jautājumiem, trešajā nodaļā autore izanalizēs novērošanas rezultātā iegūto informāciju, savukārt ceturtajā nodaļā – aptaujas rezultātā iegūto informāciju.
Darba gaitā ir konstatēts, ka preču izvietošana būtiski ietekmē pircēju rīcību.
Atslēgvārdi: preču izvietošana lielveikalos, merčendaizings, pircēju rīcība, Latvijas lielveikali. The Bachelor paper is written in Latvian. It contains 105 pages, 37 images, 6 tables, 8 appendixes, 38 literature references.
The aim of this paper is to explore to what extent the main tactics of product placement has been used in four supermarkets in Latvia and find out how that has influenced customers buying decisions.
The Bachelor paper consists of four chapters, as follows: first chapter is about the theoretical framework of consumer behaviour. Second chapter is focused on the most important issues of the product placement. In third chapter the author analyse the information obtained as a result of observation, while the fourth chapter – information gathered from survey.
The main result is that product placement has a great influence on consumer buying behaviour.
Keywords: product placement in supermarkets, merchandising, consumer behaviour, Latvia’s supermarkets.