• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starptautisko apģērbu zīmola virzīšana Latvijas tirgū pēc zīmola „Tommy Hilfiger” piemēra

Thumbnail
View/Open
303-29745-Blumentale_Evija_eb08195.pdf (1.647Mb)
Author
Blumentāle, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Starptautiskā apgērbu zīmola virzīšana Latvijas tirgū pēc zīmola “Tommy Hilfiger” piemēra” tiek pētīta zīmola „Tommy Hilfiger” virzīšana un tiek piedāvāti risinājumi kā uzlabot šo virzīšanas procesu. Zīmols ”Tommy Hilfiger” ir starptautisks un Latvijā tā virzību nosaka ārzemju partneri un darbinieki Latvijā ir tikai pienākumu izpildītāji. Pirmā nodaļa ir teorētiskā, kurā darba autore noskaidro zīmola jēdziena nozīmi, tā ietekmi uz pircēja rīcību un preču izvietojuma nozīmi. Otrajā nodaļā darba autore pēta zīmola „Tommy Hilfiger” mārketinga komunikācijas, klientu apkalpošanas un preču izvietošanas īpatnības veikalā „Tommy Hilfiger”, kā arī veic intervijas ar veikala „Tommy Hilfiger’ vadītājām un analizē to rezultātus. Trešajā nodaļā darba autore apraksta un analīzē savus novērojumus, kurus veica veikalā „Tommy Hilfiger” un apraksta savus priekšlikumus par klientu apkalpošanas sistēmas pilnveidošanu, lai tas atstāj pozitīvas sekas uz zīmola „Tommy Hilfiger” virzīšanu. T
 
The bachelor’s degree paper „International clothing brand promotion in Latvia, on brand “Tommy Hilfiger” example” analyzes the brand “Tommy Hilfiger” promotion and offers solutions to improve promotion process. “Tommy Hilfiger” is an international brand and Latvian market is driven by foreign partners and Latvian employees are just their daily job and duty executers. The first chapter is theoretical, in which the author clarifies the concept of the brand, its impact on consumer behavior on product merchandising. In the second chapter, author explores the brand “Tommy Hilfiger” marketing communications, customer service and product merchandising peculiarities, as well as, doing an interview with the store “Tommy Hilfiger” managers, and afterwards analyze the results. In the third chapter, the author describes and analyzes its observations made on the store “Tommy Hilfiger” and describes its proposals for customer service system, as well as to leave positive impact on the brand “Tommy H-
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14328
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV