Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmuma „X” darbības novērtēšanas un stratēģiju izstrādāšanas metodes
Author
Jepiskoposova, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bandeviča, Ludmila
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir izpētīt un novērtēt Latvijas sabiedriskās ēdināšanas nozares attīstību mūsdienās, izskaidrot uzņēmuma „X” aktuālākas problēmas un turpmākās attīstības iespējas šajā sfērā. Lai sasniegtu šo mērķi, tika noteikti sekojoši uzdevumi: savākt informāciju par sabiedriskās ēdināšanas nozares iekšējo situāciju pēdējos gados, salīdzināt šo nozari ar citām nozarēm, apskatīt iespējamas uzņēmuma darbības analīzes metodes, kvantitatīvi un kvalitatīvi novērtēt restorānu „X” un izstrādāt pētāma uzņēmuma tālākās darbības stratēģiju.Pētījuma rezultātā darba autore secināja, ka sabiedriskās ēdināšanas nozarei ir liels ieguldījums Latvijas IKP un tai ir vairākas attīstības iespējas. Nozares uzņēmumu attīstību brēmzē Latvijas ekonomikas krīze. Pēc restorāna „X” darbības novērtēšanas, var secināt, ka uzņēmums ir nestabīls un tuvs bankrotēšanai, taču ir vērojamas finansiālā stāvokļa uzlabošanas tendences. Restorānam „X” jāisteno iekļūšanas tirgū stratēģija, jāpalielina apgrozījums.
Atslēgvārdi: sabiedriskās ēdināšanas nozares analīze, kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes metodes, stratēģiju izstrādāšanas metodes, uzņēmuma novērtēšana, ekspertu vērtējumi, restorāna stratēģija. The objective of research is to analyze and evaluate Latvia's catering industry’s development today, to explain the company's „X” problems and future development opportunities in this field. To achieve this objective, it was set out the following tasks: to collect information on the catering internal situation in the sector in recent years, to compare this sector with other sectors, to make quantitative and qualitative assessment of this sector, identify the restaurant "X" action’s problems and analyze further developing opportunities of business strategy.The result of research is that the catering industry is very important to the Latvian GDP and it has a number of development opportunities. Latvian economic crisis retards the development of enterprises in this sector. Te restaurant "X is unstable and close to bankruptcy, but there are financial situation improvement trends. Restaurant "X" should realize strategy of implemented market entry and it should increase sales.
Key wards: catering sector analysis, qualitative and quantitative analysis methods, methods of strategy formulation, expert estimation, restaurant strategy.