Lielbritānijas uzņēmuma ,,MYHOBBYSHOP"paplašināšanās iespējas: ieieja Latvijas tirgū
Автор
Berga, Janīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Ivaščuks, Vadims
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Internacionalizācijas apstākļos uzņēmumiem ir svarīgi spēt veiksmīgi paplašināt savu darbību. Šī pētījuma mērķis ir noteikt, kuras ieejas stratēģijas atbilstu Lielbritānijas uzņēmuma „MyHobbyShop” paplašināšanās procesam Latvijā, balstoties uz uzņēmuma līdzšinējo pieredzi ASV. Darba uzdevumi ir noteikt iemeslus uzņēmumu lēmumam paplašināties, izpētīt uzņēmumu darbības mēroga koncepcijas un izvērtēt ieejas stratēģijas pēc to sarežģītības un riska pakāpes. Tāpat darba uzdevumos ietilpst – raksturot un novērtēt „MyHobbyShop” darbības attīstības rādītājus, analizēt uzņēmuma ieeju ASV tirgū un, vadoties pēc iegūtajiem datiem, izvērtēt uzņēmuma nākamo potenciālo paplašināšanos. Rezultātā ir noteiktas trīs piemērotākās stratēģijas ieejai Latvijas tirgū, kā arī veikta uzņēmuma attīstības prognoze tuvākajiem 10-15 gadiem. Within the process of internationalization it is crucial for businesses to be able to expand successfully. The aim of this research is to determine the most suitable entry modes for the expansion of the British company “MyHobbyShop” into Latvia, taking into account its past experience in the US market. Tasks of this paper are to examine a business’s reasons for expansion, to explore the approaches to international market development and to evaluate the entry modes by their level of difficulty and risk involvement. Also, tasks are to assess data on the working progress of „MyHobbyShop”, to analyze its entry into US and to evaluate the company’s next potential expansion. As a result, there are three most suitable entry modes determined for entering Latvian market and a development forecast made for the company’s next 10-15 years.