• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patērētāju attieksme pret humora izmantošanu reklāmās.

Thumbnail
View/Open
303-33817-Knekse_Maija_mk09094.pdf (2.042Mb)
Author
Knekse, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Patērētāju attieksme pret humora izmantošanu reklāmās”. Humora izmantošana reklāmās ir viens no paņēmieniem, kā piesaistīt patērētāja uzmanību, radīt interesi un veidot vērtību pārorientāciju, kā arī izveidot vēlamo rīcības modeli. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt patērētāju attieksmi,novērtēt tā ietekmi uz patērētāja uzvedību,kā arī izstrādāt priekšlikumus reklāmas komunikatīvās efektivitātes uzlabošanai. Lai sasniegtu darba mērķi izvirzīti sekojoši uzdevumi: •pamatojoties uz speciālo un vispārējo literatūru sniegt reklāmas, humora koncepta un patērētāju attieksmes skaidrojumu; •veikt anketēšanu un fokusa grupas diskusiju, iegūto datu analīzi, kā arī salīdzināt pētījuma rezultātus; •izstrādāt priekšlikumus reklāmas komunikatīvās efektivitātes uzlabošanai. Bakalaura darbs sastāv no četrām nodaļām. Darba apjoms ir 63 lapaspuses. Darbā ietverti 19 attēli, 6 tabulas un 6 pielikumi. Atslēgvārdi: reklāma, humors, attieksme, patērētājs, ietekme.
 
The Bachelor Thesis topic is “Consumers’attitude towards humour usage in advertisements”.Humour usage in advertisements is one of the tools used in order to attract consumer’s attention,create interest and generate value reorientation as well as form a desirable model of action. The main aim of the Bachelor Thesis is to examine the attitude towards humour usage in advertisements,estimate its influence on customer’s behaviour as well as propose recommendations on possible improvements of advertisement’s communicative effectiveness. The following objectives were set:•gather and analyze the secondary data and theoretical background on humour concept,advertisement as well as consumers’ attitude;•conduct a survey and organize a focus group, analyse the data gathered as well as compare the results obtained;•develop recommendations on improvements of advertisement’s communicative effectiveness. The Bachelor Thesis consists of four parts.The total number of pages is 63.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14458
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV