• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rimi merčendaizinga analīze un merčendaizinga efektivitātes paaugstināšanas iespējas.

Thumbnail
View/Open
303-34498-bakalaura_darbs_tb.pdf (2.537Mb)
Author
Bukovska, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs ir par mūsdienās ļoti aktuālu tēmu, vienu no preču izvietošanas stratēģijām – merčendaizingu, kas ir darbs ar preci. Darba temats - Rimi merčendaizinga analīze un efektivitātes paaugstināšanas iespējas. Darba mērķis ir pamatojoties uz teorētiskām atziņām un veiktās aptaujas rezultātiem ,veikt Rimi hipermārketa un Maxima XXX tīkla veikalu merčendaizinga salīdzinošu analīzi, atklāt nepilnības un sniegt priekšlikumus „Rimi” merčendaizinga pilnveidošanai. Darbā tiks ietverta teorija par merčendaizingu, ,,Rimi Latvia” un „Maxima Latvija” darbības raksturojums, uzņēmumu attīstība, divu lielo uzņēmumu veikalu izpēte un to merčendaizinga salīdzināšana kā arī abu veikalu tīklu apmeklētāju aptauja un nobeigumā izdarīti secinājumi merčendaizinga uzlabošanai un sniegti priekšlikumi ,,Rimi Latvia” merčendaizeriem. Bakalaura darbā lietotās metodes būs šādas: literatūras avotu referatīvā analīze, novērošana un anketēšana, lai rastu risinājumu problēmai- kā padarīt efektīvāku merčend
 
This bachelor diploma thesis is about currently actual subject, one of the ware placing strategies – merchandising, which is work with ware. Diploma theme is – Rimi merchandising analysis and effectiveness increase possibilities. The goal of the work is to make a research on merchandising usage in “Rimi Latvia” company, to compare and reveal limitations in competitor company merchandising usage. As long as to give advices on improvements in merchandising. Work includes the theory of merchandising, ‘Rimi Latvia” and “Maxima Latvia” activity description, company development, analysis of two large company stores and its’ merchandising comparison as long as both stores network customers inquiry and concluded with summary on merchandising improvements and advices are given to “Rimi Latvia” merchandisers. Bachelor diploma thesis used methods are as follows: literature sources abstract analysis, questionnaire and surveillance, to find a solution for a problem – how to make merchandising in “
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14492
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV