Ģimenes uzņēmumi Latvijā un ārvalstīs: problēmas un attīstības iespējas
Автор
Grasa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba mērķis ir noskaidrot ģimenes uzņēmuma teorētiskos pamatus, to saistību ar pārvaldi, uzņēmuma kontroli un īpašumtiesībām, atklāt galvenos izaicinājumus ar ko saskaras ģimenes uzņēmums gan mantošanas jautājumos, gan uzņēmuma pārvaldē, noskaidrot ģimenes uzņēmuma definīcijas saistību ar uzņēmējdarbības formām, atainot ģimenes uzņēmumu izplatību un ietekmi pasaulē, ģimenes biznesa izglītības veidošanos, ģimenes uzņēmuma attīstību Latvijā no 19. gadsimta līdz 20. gadsimta vidum un mūsdienās, kā arī veikt ģimenes uzņēmumu aptauju Latvijā, teorētiskās informācijas un aptaujas rezultātā iegūtās informācijas analīzi.
Pētījuma rezultāti ir pārsteidzoši – ģimenes uzņēmumi ir būtiska daļa no pasaules ekonomikas, veido nozīmīgu daļu no valstu kopprodukta un nodarbina lielu daļu pasaules darbaspēka, citu uzņēmumu vidū izceļas ar uzsvaru uz ilglaicīgu darbību un vērtību saglabāšanu. The aim is to clarify the theoretical foundations of the family business, their relationship with management, control and ownership of the company. To identify the main challenges faced by the family business both in succession issues and the management of the company. To display the family business spread and impact in the world of business, education and family formation.To examine the family company in the Latvian 19th century to the 20th mid-century and modern , as well as a family business survey, Latvian theoretical data and survey information resulting from the analysis.
The research results are surprising - family businesses are a vital part of the global economy, a significant part of the national gross domestic product and employ a large proportion of the world's labor force. The family business stands out among other companies with a focus on long-term performance and value retention .