Ārpakalpojumu izmantošana Latvijā
Author
Zibins, Aleksandrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Ārpakalpojumu izmantošana ieguva plašu izplatību kā ļoti efektīvs uzņēmuma vadības veids, kas ļauj samazināt izmaksas un koncentrēties uz pamatdarbībām. Ne mazāk kā 90% moderno rietumu uzņēmumu jau ir nodevuši kaut vai vienu funkciju uz ārpakalpojumiem.
Lai gan Latvijā ārpakalpojumu tirgus aktīvi attīstījusies tikai pēdējo 7-8 gadu laikā, kas ir salīdzinoši nesen, ārpakalpojumi iekaro aizvien stabilāku vietu biznesa ikdienā. Liela daļa Latvijas uzņēmumu ir novērtējuši šādu pakalpojumu nepieciešamību.
Pētījuma mērķis bija izpētīt Latvijas ārpakalpojumu tirgus.
Pirmajā pētījuma daļā, tika noskaidroti ārpakalpojumu izmantošanas teorētiskie aspekti. Tad, pamatojoties uz statistikas datiem, autors izanalizēja pasaules un Latvijas ārpakalpojumu tirgus. Beidzot, pētījuma autors pārbaudīja ārpakalpojumu izmantošanas izdevīgumu reālajā uzņēmumā.
Atslēgvārdi: Ārpakalpojumu izmantošanu, Latvijas ārpakalpojumu tirgus. Outsourcing is widespread as a highly effective form of business management, which allows reducing costs and focusing on core activities. No less than 90% of modern western companies already outsourcing at least one function.
Although the outsourcing market in Latvia actively developed only the last 7-8 years, which is relatively recent, outsourcing is gaining more stable place in business. The majority of Latvian enterprises have appreciated the need for such services.
The study aimed to explore the outsourcing market in Latvia.
In the first part of the study, the author defined outsourcing theoretical aspects. Then, the author, using statistical data, analyzed global and Latvian outsourcing markets. Finally, the author examined outsourcing profitability in a real company.
Keywords: outsourcing, outsourcing market in Latvia.