• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola "LIVE RIGA" atpazīstamība Krievijas tirgū

Thumbnail
View/Open
303-39079-Kanepa_Maruta_mk09233.pdf (1.473Mb)
Author
Kaņepa, Maruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir „LIVE RIGA zīmola atpazīstamība Krievijas tirgū” un tā mērķis ir sniegt priekšlikumus „LIVE RIGA” zīmola virzīšanas un atpazīstamības veicināšanas pasākumiem Krievijas tirgū Rīgas Tūrisma attīstības birojam. Darbs sastāv no trim daļām- teorētiskās, analītiskās un pētnieciskās daļas. Pirmajā daļā tiek pētīti zīmola veidošanas un zīmola atpazīstamības teorētiskie aspekti. Otrajā daļā tiek apskatīti LIVE RIGA darbības mērķi un paņēmieni, kā arī analizēta tūrisma nozares dinamika Latvijā un Rīgā uzsvaru liekot tieši uz tūristiem no Krievijas. Darba praktiskajā daļā tiek analizēti un apkopoti dati, kas iegūti Krievijas tūristu aptaujas rezultātā. Darbs sastāv no 54 lapaspusēm, 19 attēliem, 2 tabulām un 2 pielikumiem. Izmantotās literatūras un avotu saraksts satur 16 vienības un 23 interneta resursus. Atslēgvārdi: zīmols, zīmolvedība, zīmola atpazīstamība, tūrisma vietas zīmols, LIVE RIGA
 
The name of the Batchelor’s paper is „Recognition of LIVE RIGA brand in Russia” and its purpose is to make proposals for LIVE RIGA brand promotion and awareness raising activities in the Russian tourism market. The work consists of three parts-the theoretical, analytical and research. The first part examines brand building and brand awareness theoretical aspects. The second part deals with LIVE RIGA aims and techniques as well as the analysis of data about the tourism industry in Riga, Latvia and focus directly on the tourists from Russia. In the practical part are analyzed and summarized data from Russian tourists inquiry. The volume of Batchelor’s paper – 54 pages; the paper includes 19 pictures, 2 tables and 2 appendixes. References list contains 16 items and 23 internet resources. Keywords: brand, branding, brand awareness, destination brand, LIVE RIGA
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14652
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV