• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kafijas automātu "Dalla Corte" izplatīšana Latvijas tirgū

Thumbnail
View/Open
303-39346-Pelse_Inese_ip09110.pdf (1.558Mb)
Author
Pelše, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Arvien biežāk uzņēmēji importē preces un pārdot tās tālāk savā valstī, tomēr produkta izplatīšana ne vienmēr izdodas tirgus atšķirību un neprasmīgas produkta virzīšanas dēļ. Bakalaura darba mērķis, pamatojoties uz teorētisko aspektu izpēti par jauna produkta izplatīšanu, novērtēt kafijas automāta „Dalla Corte” izplatīšanas procesu Latvijā un izstrādāt priekšlikumus par tā virzīšanu Latvijas tirgū. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā autore apskata produkta izplatīšanas teorētiskos aspektus, otrajā nodaļā pēta „Dalla Corte” izplatīšanas iespējas Latvijā, un trešajā analizē pētījumu par to pieprasījumu, labākajām virzīšanas metodēm. Darba autore ir izstrādājusi priekšlikumus, lai „Dalla Corte” izplatīšanas process būtu efektīvs. Darba apjoms 89.lpp., kur ietvertas 17 tabulas, 34 attēli, 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: produkta izplatīšana, uzņēmuma vides analīze, pieprasījuma prognozēšana, preces virzīšana tirgū.
 
Increasingly entrepreneurs import the products and sell them in own country, however not always the process of distribution is successful because of differences in markets and ineffectiveness of product promotion. Bases on the research about theoretical aspects of the product`s distribution, bachelor`s goal is to estimate distribution process of espresso machine „Dalla Corte” in Latvia and to give proposals about promotion in market of Latvia. In the first chapter, the author see over the theoretical aspects of the product`s distribution, in the second, research the possibility of distribution of „Dalla Corte” in Latvia, and at least analyze the research about the demand, the best methods of promotion. The author offers specific activities for the successful distribution process of „Dalla Corte”. The amount of work is 89 pages, it includes 17 tables, 34 figures and 6 appendixes.Keywords:product distribution, analysis of company`s environment, forecasting demand, product promotion
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14662
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV