• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patērētāju uzvedību ietekmējoši faktori Latvijas komercbanku sfērā

Thumbnail
View/Open
303-40701-balaseva_inga_ib05061pdf.pdf (1.137Mb)
Author
Balaševa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Inga Balaševa. Bakalaura darbs „Patērētāju uzvedību ietekmējoši faktori Latvijas komercbanku sfērā”. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijā sniegtajām atziņām par patērētāju uzvedību un Latvijas komercbanku klientu aptaujas rezultātiem, izpētīt dažādu faktoru ietekmi uz patērētāju lēmuma pieņemšanu par attiecīgās komercbankas pakalpojumu un produktu izmantošanu, kā arī izstrādāt priekšlikumus Latvijas komercbanku mārketinga aktivitāšu pilnveidošanai. Darba 1. nodaļā ir pētīti patērētāju uzvedības faktoru, lēmuma pieņemšanas procesa un patērētāju lojalitātes teorētiskie aspekti, 2. nodaļā autore izskata komercbanku tirgu Latvijā, veic salīdzinājumu septiņām Latvijā atpazīstamākajām komercbankām un izskata lojalitātes programmas divām populārākajām komercbankām, tā pat aplūko komercbanku mārketinga komunikācijas. 3. nodaļā tiek analizēti autores veidotās aptaujas par patērētāju uzvedību komercbanku sfērā rezultāti, noslēdzot nodaļu ar secinājumiem. Darba apjoms ir 78 lapaspu
 
Inga Balaseva. Bachelor Thesis „Factors influencing consumer behaivior in Latvian commercial sphere” The aims of Bachelor Thesis is based on the theory provided insights on consumer behavior and Latvian commercial customer survey results, exploring a variety of factors the impact on consumer decision-making on the commercial services and products, as well as to develop proposals for the Latvian commercial marketing activities to improve. In the 1st part the theoretical aspects of consumer behaivior influence factors, of decision- making process and consumer loality is researched. In the 2nd part examines the author researches the field of commercial naks in Latvia, carry out a comparison of the seven largest commercial banks and loyalty programs, and marketing communications. In the 3rd part the author analyzes the results of the survey made by author during the Bachelor Thesis reaserch. This part is concluded with conclusions. The paper contains 78 pages with 2 tables, 27 image
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14703
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV