• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga komunikācijas augstas klases viesnīcā: "Hotel Grand Palace".

Thumbnail
View/Open
303-41020-Liepins_Lauris_ll07051.pdf (1.916Mb)
Author
Liepiņš, Lauris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Autors ir izpētījis un izanalizējis mārketinga komunikācijas darbību augstas klases viesnīcā, balstoties ne tikai uz teorētiskajām, bet arī praktiskajām zināšanām, par piemēru ņemot 5 zvaigžņu viesnīcu „Grand Palace”. Darba praktiskajai daļai izvēlētā viesnīca „Grand Palace” ir viena no dārgākajām viesnīcām Latvijā, kas pārsvarā apkalpo biznesa ceļotājus un augsta līmeņa tūristus. Bakalaura darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām un nobeiguma. Pirmajā nodaļā tiek apskatīti mārketinga komunikācijas kompleksa instrumenti un to procesi, raksturojot mārketinga komunikācijas pamatelementus, kā arī raksturota iekšējā marketinga nozīmē viesmīlības nozarē. Otrajā nodaļā tiek apskatīts iekšējā mārketinga labas prakses piemērs viesnīcā Fairmont Hotels & Resorts. Trešajā nodaļā tiek raksturota situācija viesmīlības nozarē Latvijā. Ceturtajā nodaļā izvērtēta viesnīcas mārketinga darbība, par pamatu ņemot gan tiešos, gan saistošos mārketinga elementus, kas ir viesnīcas „Grand Palace” darbības pam
 
Author of diploma paper has completed this work to analyze marketing communication in high class hotels. Diploma paper is not only based on literature of theory but author’s personal experience in Grand Palace Hotel as well. Practical working part chosen hotel Grand Palace is one of the most expensive hotels in Latvia, which mostly serves business travelers and high-level visitors. To complete the task of diploma paper author has developed a program consisting of four chapters. In first chapter the instruments of marketing communication and its processes has been characterized to describe staple of marketing communication. The second chapter examines the internal marketing example of good practice at Fairmont Hotels & Resorts The third chapter describes the Latvian situation in the hospitality industry. The forth chapter summarizes the information about the hotel "Grand Palace" communication analysis, and are reflected in the guest, employee survey results and interviews with experts.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14715
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV