Pudelēs pildītā ūdens sektora biznesa klāstera attīstība Melnkalnē.
Author
Blečić, Aleksandar
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Priede, Jānis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šī maģistra darba mērķis ir vērsts uz pudelēs pildītā ūdens sektora biznesa klāstera izveidi Melnkalnē. Biznesa klāsterings ir pasaulē plaši atzīts uzņēmumu attīstības process, kas saistās ar uzņēmumu un valsts iestāžu apvienošanu, lai sasniegtu augstāka līmeņa konkurenci.
Šis maģistra darbs norāda uz šobrīd nelabvēlīgo situāciju Melnkalnes pudelēs pildītā ūdens ražotājiem, kas izrāda vāju vēlmi uzlabot savas tirgus pozīcijas, kamēr ārvalstu ražotāji ieņem zīmīgas tirgus daļas. Autora mērķis ir parādīt, ka esošā situācija var būt krietni uzlabota ilgtermiņā ieviešot biznesa klāsteri. Darbā ir atklāta korelācija starp klasteri un konkurenti, inovāciju, produktivitāti, mārketingu un zīmola veidošanu. This study is focused on the establishment of a business cluster in bottled water sector in Montenegro. Business clustering as a world-wide recognized model of development of enterprises is related to the process of connecting and developing enterprises and institutions in order to provide higher stage of competitiveness.
This work indicates the non-favorable situation of Montenegrin bottled water producers who show poor effort to improve their market position while foreign producers are constantly holding high market shares. Author’s aim is to show that such situation could be significantly improved in the long run by introduction of a business cluster. This work points out the correlation between clusters and economies of scale, competitiveness, innovation, production, marketing and brand creation.