Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniņš, Andrisen_US
dc.contributor.authorKoršenkovs, Jevgēnijsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:29:06Z
dc.date.available2015-03-24T06:29:06Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7116en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15129
dc.description.abstractMaģistra darba temats ir ”American Express kredītkaršu konkurētspēju Latvijas kredītkaršu tirgū”. Izvēlētais maģistra darba temats ir aktuāls tādēļ, ka mūsdienu cilvēkiem ir grūti orientēties kredītkaršu veidos un to iespējās. Maģistra darbā ir ietverta informācija, par maksājumu kāršu attīstības vēsturi, maksājumu karšu biznesu un darbības sistēmu. Darbā apkopota un analizēta informācija par VISA, MasterCard un American Express izdevēj organizāciju piedāvātajiem produktiem un to klasifikācija. Izpētīti un apzināti kredītkaršu attīstību ietekmējošie riski un visefektīvākie līdzekļi risku samazināšanai. Autors piedāvā iepazīties ar American Express kompāniju, tās vēsturi un filozofiju. Darba autors izpētījis American Express attīstības iespējas un problēmas. American Express kredītkartes ir ļoti izplatītas ekonomiski aktīvajās pasaules valstīs, taču Latvijā tās skaitliski ir mazākumā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt American Express konkurētspēju Latvijas maksājumu kārsu tirgū. Veicot pētījumu, darba autors noteica American Express stipros un vājos punktus. American Express produktu konkurētspēju nodrošina: •liels tirgotāju skaits, kuri piedāvā norēķināties par precēm un pakalpojumiem; •iespēja izņemt skaidru naudu AS ”Parex banka” bankas automātos; •apdrošināšanas polises gadījumu daudzveidība un apdrošināmās summas; •lielākais atlaižu tīkls American Express Select; •globālas palīdzības programma AXE Assistant. Latvijā turpinās maksājumu karšu tirgus palielināšanās tendence. Šī tendence ir vērtējamā kā pozitīva, jo katru gadu ir novērojams maksājumu karšu, bankomātu, kā arī karšu pieņemšanas vietu skaita pieaugums. Pēdējos gados par tirgus līderi Baltijas valstīs ir izvirzījusies Lietuva, tā ir apsteigusi Latviju un Igauniju gan izdoto maksājumu karšu, gan bankomātu skaita ziņā. Lai arī maksājumu karšu klientu skaits arvien pieaug, tomēr vēl joprojām daļa karšu īpašnieku norēķinus pie tirgotājiem veic ar skaidru naudu, nevis norēķinās ar karti, tāpēc visiem šajā procesā iesaistītajiem dalībniekiem jādomā, kā nākotnē uzlabot šo situāciju. Maģistra darba kopējais lappušu skaits ir 131 lappuses. Darbs satur 55 attēlus un 13 tabulas.en_US
dc.description.abstractThe subject of the research is “The competitiveness of American Express credit cards in the Latvian market”. The chosen theme of the Master paper is topical because nowadays it is rather challenging for contemporary people to be competent in the offered opportunities of the available credit cards. The Master paper contains information about the historical background of the payment card, its business and operation system. The information summarized and analyzed in the paper reflects the classification of the products offered by VISA, MasterCard and American Express agencies. The risks that influence the development of credit cards and the most effective risk reducing resources are studied and investigated in the research. The author introduces the historical and philosophical background of American Express Company. He also conducts research into the potentialities and problems of the development of American Express credit cards. American Express credit cards are common in economically active countries, still, in Latvia, the cards are in minority number. The goal of the Master research is to find the competitiveness of the American Express credit cards in the Latvian market. In the research, the strong and weak points of American Express were dwelt upon. The competitiveness of the American Express products is provided by the following: •Flexible and beneficial credit limit exploitation terms; •Large number of trading places that offer their customers to pay by credit card for services and goods; •The opportunity to draw out the cash through AS ”Parex banka” ATM; •The variety of insurance policy cases and sum of the insurance; •The largest American Express Select discount network; •AXE Assistant program of global assistance. In Latvia, the tendency of credit cards’ market to grow still continues. Lately, Lithuania has become the market leader among the Baltic States; it has issued a greater number of payment cards and installed more ATM’s than Latvia and Estonia. Even though the amount of payment card clients is growing, a certain number of credit card owners still make in cash the payments for goods. For that reason all participants involved in this process are highly advised to consider the possibilities to improve the situation in future. The Master paper consists of 131 pages. It contains 13 tables and 55 figures.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.title"American Express" kredītkaršu konkurētspēja Latvijas kredītkaršu tirgūen_US
dc.title.alternative"American Express" credit cards are are competitiveness in the Latvia credit cards marketen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record