Show simple item record

dc.contributor.advisorLāce, Ilzeen_US
dc.contributor.authorMorica, Līvaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:30:54Z
dc.date.available2015-03-24T06:30:54Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15099en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15616
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums ir „Lietotu apģērbu patēriņš Latvijā: no „second – hand” līdz „vintage”. Lietotu apģērbu var iegādāties gan lietotu apģērbu veikalā, gan vintidža veikalā, bet tomēr to starpā pastāv būtiskas atšķirības, tāpat kā patērētāju izvēlē uz kuru veikalu labāk doties, un kāpēc. Tāpēc šī darba mērķis ir raksturot vintidžu Latvijā, uzsverot būtiskākās atšķirības, kas pastāv starp lietoto apģērbu veikaliem un vintidža veikaliem, tāpat arī, noskaidrot būtiskākās atšķirības, starp lietoto apģērbu patērētājiem un vintidža apģērba patērētājiem, ja tādas pastāv. Pētījumā izmantotas 3 kvalitatīvās pētniecības metodes: dokumentu analīze, daļēji strukturētas padziļinātās intervijas un līdzdalības novērojums. Iegūtie rezultāti iezīmē būtiskas atšķirības veikalu starpā gan pēc piedāvātās preces, gan veida kā tā tiek pasniegta, gan arī pēc telpas iekārtojuma un atmosfēras. Patērētāju ziņā gan neiezīmējās būtiskas atšķirības, jo visi intervētie respondenti, kas apmeklē vintidža veikalus, apmeklē arī lietoto apģērbu veikalus. Vintidža patērētājs raksturojams kā radoša personība, kas gatavu produktu vietā izvēlas patērēt pašu pāršūtus, pārveidotus un pielabotus apģērbus un aksesuārus, papildus kombinējot dažādos laikmetos ražotu apģērbu, lai rezultātā izveidotu savu unikālo tēlu. Tiek pieļauts, ka pētījuma rezultāti varētu atšķirties, ja intervēto cilvēku vidējais vecums būtu lielāks. Atslēgvārdi: vintidžs, lietotie apģērbi, veikali, patērētājs, ierobežoti finansiālie resursi, sociālā atbildība, modeen_US
dc.description.abstractThe title of the Bachelor’s paper is „Consumption of used clothting in Latvia: from „second-hand” till „vintage”. Second hand clothes can be purchased both in second-hand shops and in vintage shops, however there is a significant difference between the two kinds of shops, as well as between the consumers choice which kind of shops to visit and why. That is why the aim of this paper is to describe phenomena of vintage in Latvia, emphasizing the most relevant differences between second-hand and vintage shops and also between the consumers of the second-hand and vintage shops, and if there are differences. Three qualitative research methods have been used in this paper: textual analysis, semi – structured complex interviews and participant observation. The acquired results mark significant differences between the two kinds of shops taking into account the offered products, the way how they are held out, the lay-out of the shop and the atmosphere in the shop. Considering the consumers there are no significant differences because the respondents that were interviewed visit both second-hand and vintage shops. Consumer of the vintage products can be characterized as creative personality, who chooses modified and upgraded clothing and accessories instead of muss production therefore creating a unique look. Can be expected that the results of the research might be different if the average age of those interwieved would be higher. Key words: vintage, second-hand, shops, consumer, limited financial resources, social responsibility, fashionen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleLietotu apģērbu patēriņš Latvijā: no "second - hand" līdz "vintage"en_US
dc.title.alternativeConsumption of second - hand clothing in Latvia: from "second - hand" till vintageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record