Digitālā televīzija: ietekmes uz medijiem un auditoriju
Author
Lūsis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Tā kā Latvijā digitālās televīzijas jomā nopietnus pētījumus iepriekš neviens vēl nav veicis, tad šis bakalaura darbs ar nosaukumu „Digitālā televīzija: ietekmes uz medijiem un auditoriju” piedāvā novatorisku ieskatu, kādas potenciālās iespējas un ietekmes varētu sniegt digitālās televīzijas attīstība pasaulē un Latvijā.
Šajā bakalaura darbā pamatā ir apskatīti jautājumi par digitālās televīzijas ietekmi tieši trīs būtiskākajās komunikācijas sfērās – pirmkārt, kādu ietekmi tā atstāj uz auditoriju, tās struktūru un tās skatīšanās ieradumiem; otrkārt, kādu ietekmi tā atstāj uz medijiem, to satura veidošanu un uz savstarpējo mediju konkurenci; treškārt, kādu ietekmi tā atstāj uz reklāmdevējiem, reklāmas tirgu, kā arī uz to piekļuvi auditorijai un reklāmziņojumu nogādes iespējām. In Latvia previously no academic research has been carried out in the field of digital television, therefore this bachelor paper under the title “Digital Television, Influences on the Media and on Audiences” offers an innovative insight into potentials and influences the development of digital television could bring in the global context and here in Latvia.
Basically this bachelor paper covers the questions about the influence of digital television on the three spheres of communication – influence of digital television on the audience, its structure and viewing habits; influence on media, process of content production and competition between media; and lastly influence of digital television on advertisers, on the advertising market, access to the audience and also possibilities to deliver the message of commercial.