Show simple item record

dc.contributor.advisorNiklass, Mareksen_US
dc.contributor.authorLielbārdis, Salvisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:30:57Z
dc.date.available2015-03-24T06:30:57Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18292en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15632
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir analizēt IKT apguves atšķirības starp dzimumiem Latvijā. Bakalaura darbā veicu sociālo dzimumu atšķirību rašanās un IKT apgūšanas teorētisko un dzimumu aspektu raksturojumu, aplūkoju IKT apguves Latvijā priekšnosacījumus un vēsturisko kontekstu. Bakalaura darbā veicu trīs Latvijas pētījumu kompāniju pētījumu datu sekundāro analīzi par dzimumu atšķirībām IKT lietojumu un tehnoloģiju izmantošanā un dzimumu atšķirībām IKT izglītības iegūšanā Latvijā. Secināju, ka IKT izmantošanā ir dzimumu atšķirības, visvairāk – IKT kompetencē un jaunāko IKT lietojumu jomās. Gan sievietes, gan vīrieši pauž līdzīgus un pozitīvus vērtējumus jautājumā par tehnoloģiju nozīmi dzīvē un IKT lietojumu izmantošanas motivāciju. Tomēr vairums ikdienas aktivitāšu ir būtiskā mērā atkarīgas no iemācītiem dzimumstereotipiem.en_US
dc.description.abstractA purpose of this bachelor paper is to analyze gender differences of ICT adoption in Latvia. In this bachelor paper I made descriptions of gender difference origins and aspects of theoretical and gender adoption of ICT, reviewed the preconditions and historical context of ICT adoption in Latvia. I also made secondary data analysis of three latvian survey data about gender differences on ICT usage and ICT education statistics in Latvia. Main conclusion – there are gender differences in ICT adoption, particularly regarding advanced ICT competencies and lately introduced ICT use. Both females and males have expressed similar and positive views regarding ICT matter in their lives and a motivation of an application of ICT use. However amount of everyday activities are largely dependent of acquired gender stereotypes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleInformācijas un komunikācijas tehnoloģiju apgūšana Latvijā. Dzimtes aspekta analīzeen_US
dc.title.alternativeAcquiring ICT in Latvia. The analysis of the aspect of genderen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record