Show simple item record

dc.contributor.advisorŠulmane, Ilzeen_US
dc.contributor.authorBučinska, Baibaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:30:58Z
dc.date.available2015-03-24T06:30:58Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other19550en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15640
dc.description.abstractBakalaura darbs „Daudzveidīgās jauniešu identitātes: reprezentācija žurnāla „Sīrups” saturā un mērķauditorijas pārstāvju pašidentifikācija” noskaidro, kādas identitātes un sociālās lomas tiek reprezentētas jauniešu žurnālā un kuras no tām ir svarīgas žurnāla mērķauditorijas pārstāvjiem. Kopumā tika analizēti 53 žurnāla „Sīrups” izdevumi laika posmā no 2010. gada aprīļa līdz 2011.gada aprīlim. Mūsdienās šī tēma ir aktuāla, jo, jaunietim kļūstot par jauno mediju patērētāju, masu mediji ir tā darbības joma, kur jaunieši konstruē vai vismaz interpretē savu dzīvesveidu. Žurnāls „Sīrups” ir vienīgais Latvijā iznākošais jauniešu žurnāls, kas 11 gadus ir spējis noturēt ievērojamu lasītāju skaitu. Darba teorētiskā daļā ir atrodams akadēmisks literatūras analizējums par identitāti un tās veidošanās procesu, jauniešiem kā sociālu grupu un žurnāliem kā plašsaziņas līdzekļiem. Savukārt kā darba pētniecības metodes ir izmantotas un darbā aprakstītas kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze un daļēji strukturētā intervija. Darba noslēgumā autore secinājusi, ka jauniešiem galvenokārt piemītošās ir kolektīvās identitātes – ģimeniskā, grupu un daļēji profesionālā. Apkopojot visus iegūtos datus, tiek secināts, ka jauniešiem nepiemīt nacionālā, etniskā un teritoriālā identitāte, jo ar piederības jēdzienu tiek apzināta piederība kādam šauram cilvēku lokam.en_US
dc.description.abstractThe bachelor thesis „Varied identities of the youth: their representation in the contents of magazine "Sīrups" and self-identification of its target audience (April 2010 - April 2011)” ascertain, what types of identities and social roles are represented in the youth magazine and which of them are significant to the target audience’s representatives. Overall 53 editions, from the period – april 2010 till april 2011, of the magazine ‘Sīrups’ were analyzed. Nowadays this theme is topical, because, when becoming a media consumer, mass media is the working branch, which effects youth when it comes to designing or atleast interpreting their lifestyles. ‘Sīrups’ is the only magazine meant for youth in Latvia, it has been able to maintain a notable number of readers for 11 years. The theoretical part of the paper consists of analysis of academic literature on identity and the process of sculpting it, youth as a social group and magazines as mass media. Quantitative and qualitative content analysis as well as partly structured interview were chosen as the methods of research. By the end of this paper the author came to a conclusion that the most important identities for youth are the collective one’s: family-oriented, group and partly professional. After gathering all available infromation, the conclusion is that – youth do not possess neither national, ethnical nor teritorial identity, because belonging to one of these identities means belonging to a narrow group of people.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleJauniešu daudzveidīgās identitātes: reprezentācija žurnāla "Sīrups" saturā un mērķauditorijas pārstāvju pašidentifikācija (2010. gada aprīlis - 2011. gada aprīlis)en_US
dc.title.alternativeVaried identities of the youth: their representation in the contents of magazine "Sīrups" and self-identification of its target audience (April 2010 - April 2011)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record