Mikroblogošanas vietnes "Twitter.com" auditorija: lietojuma un apmierinātības teorijas izmantojums interneta analīzē
Author
Zicmane, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir: „Mikroblogošanas vietnes ”Twitter.com” auditorija: lietojuma un apmierinātības teorijas izmantojums interneta analīzē”. Darba mērķis ir uzzināt, kāpēc dažādu vecuma grupu cilvēki lieto vietni ”Twitter.com” un kādas vajadzības viņi apmierina. Veikts teorētiskais skatījums par sociālajiem medijiem, mikroblogošanu, auditoriju un lietojuma un apmierinātības teoriju. Pētījumā izmantota anketēšana un veikta gadījuma analīze. Darbā izvirzīta hipotēze, ka mikroblogošanas vietnes ”Twitter.com” auditorija, lietojot vietni, apmierina savas vajadzības dažādās vecuma grupās.
Pētījums atklāj, ka vajadzības vecuma grupām lielākoties ir vienādas, bet katra grupa tās vietnē apmierina dažādos līmeņos.
Atslēgvārdi: Tviteris, lietotāji, vajadzības, informētība, kopības sajūta, izklaide, kairinājums. Paper theme is: „Microblogging site’s ”Twitter.com” audience: uses and gratifications theory use on internet analysis”. The aim of the study is to find out why different age groups of people use the site ”Twitter.com” and what needs they meet. Made a theoretical perspective on social media, microblogging, the audience and uses and gratifications theory. In the study were used questionnaires and case study. The paper is organized on a hypothesis that the microblogging site’s ”Twitter.com”audience use the site because in site it meets their needs in different age groups.
Study results show that needs in general is the same for different age groups, but each of them meet it in site in different levels.
Key words: Twitter, users, needs, awareness, sense of community, entertainment, irritation.