Y paaudze ─ mārketinga konstrukts un mērķis
Author
Ezerlīcis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: „Y paaudze – mārketinga konstrukts un mērķis”. Darbā apskatītā komunikācijas problēma ir situācija, kad šķietami milzīgajā piedāvājumā cilvēkiem paliek maz brīvas izvēles iespējas savos pirkšanas paradumos.
Darba hipotēze: “Y paaudzes pārstāvji pirkšanas lēmumus pieņem pēc mārketingā iepriekš izstrādātiem mērķiem”. Darba teorētiskajā daļā apskatīts mārketinga jēdziens, mārketinga mērķi un „Y paaudzes” raksturojums.
Pētnieciskajā daļā izmantotas personīgās intervijas ar mārketinga nozaru speciālistiem un anketēšana, kurā tika meklētas atbildes, kā Y paaudzes pārstāvju izdarītie pirkšanas lēmumi saskan ar mārketinga mērķiem un principiem.
Darba galvenais secinājums – mūsdienu sabiedrība vadās pēc mārketingā izstrādātajiem mērķiem. Tas veicina milzīgu patēriņa apjomu un ir drauds ekonomiskajai un politiskajai stabilitātei.
Atslēgas vārdi: Mārketings, Mārketinga mērķi, Y paaudze, patērētāji A title of the bachelor paper is: „Generation Y – Construct and Target of the Marketing”. The communication problem is a situation when seemingly huge market supply doesn’t leave many options for consumers in their purchasing habits.
The hypothesis is: ”Representatives of generation Y make their decisions of purchasing, following preformed marketing targets.”
Research includes interviews with specialists of marketing and questionnaire, which tries to find out how many purchasing decisions of generation Y match with targets and principles of marketing.
The Main conclusion of the bachelor paper is – society almost completely follows the targets of marketing. It stimulates huge consumption range and it is very threatening for stability of politics and economics.
Key words: Marketing, Targets of marketing, generation Y, consumers