• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Y paaudze ─ mārketinga konstrukts un mērķis

Thumbnail
View/Open
309-25484-Ezerlicis_Janis_Komu020013.pdf (1.609Mb)
Author
Ezerlīcis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums: „Y paaudze – mārketinga konstrukts un mērķis”. Darbā apskatītā komunikācijas problēma ir situācija, kad šķietami milzīgajā piedāvājumā cilvēkiem paliek maz brīvas izvēles iespējas savos pirkšanas paradumos. Darba hipotēze: “Y paaudzes pārstāvji pirkšanas lēmumus pieņem pēc mārketingā iepriekš izstrādātiem mērķiem”. Darba teorētiskajā daļā apskatīts mārketinga jēdziens, mārketinga mērķi un „Y paaudzes” raksturojums. Pētnieciskajā daļā izmantotas personīgās intervijas ar mārketinga nozaru speciālistiem un anketēšana, kurā tika meklētas atbildes, kā Y paaudzes pārstāvju izdarītie pirkšanas lēmumi saskan ar mārketinga mērķiem un principiem. Darba galvenais secinājums – mūsdienu sabiedrība vadās pēc mārketingā izstrādātajiem mērķiem. Tas veicina milzīgu patēriņa apjomu un ir drauds ekonomiskajai un politiskajai stabilitātei. Atslēgas vārdi: Mārketings, Mārketinga mērķi, Y paaudze, patērētāji
 
A title of the bachelor paper is: „Generation Y – Construct and Target of the Marketing”. The communication problem is a situation when seemingly huge market supply doesn’t leave many options for consumers in their purchasing habits. The hypothesis is: ”Representatives of generation Y make their decisions of purchasing, following preformed marketing targets.” Research includes interviews with specialists of marketing and questionnaire, which tries to find out how many purchasing decisions of generation Y match with targets and principles of marketing. The Main conclusion of the bachelor paper is – society almost completely follows the targets of marketing. It stimulates huge consumption range and it is very threatening for stability of politics and economics. Key words: Marketing, Targets of marketing, generation Y, consumers
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15672
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV