• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reputācijas veidošanās teorija un prakse: "Uzņēmumu reputācijas Top 2008" līderuzņēmumu atspoguļojuma medijos un patērētāju attieksmju analīze

Thumbnail
View/Open
309-27264-Salmina_Inese_Komu030138.pdf (3.442Mb)
Author
Salmiņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā „Reputācijas veidošanās teorija un prakse: „Uzņēmumu reputācijas Top 2008” līderuzņēmumu atspoguļojuma medijos un patērētāju attieksmju analīze”, tiek skaidroti reputācijas veidošanos ietekmējošie faktori un analizēta to potenciālā ietekme uz patērētāju spriedumiem par uzņēmumu reputācijas līderiem. Darbs balstīts reputācijas teorijā un mediju dienas kārtības teorijā. Darba pētnieciskā daļa analizē mediju vēstījumus un skaidro patērētāju sniegtos uzņēmumu raksturojumus, veido savstarpējās korelācijas ar kvalitatīvo un kvanitatīvo kontentanalīzi, patērētāju vērtējumi noteikti ar aptauju. Rezultāti apliecina, ka auditorija savos sniegtajos raksturojumos samērā precīzi reflektē to, ko dara uzņēmumi, un savos sniegtajos uzņēmuma raksturojumos visai tuvu, pat precīzi atsaucas uz mediju sniegto informāciju. Atslēgas vārdi: korporatīvā komunikācija, reputācija, reputācijas pētniecība, Reputation Quotient (RQ), dienas kārtības veidošana
 
The Master paper Theory and Practice of the Reputation Development: Analysis of „Corporate Reputation Top 2008” Leading Companies in Media and Consumer Attitude covers description of factors influencing the development of reputation and the analysis their possible influence on consumers’ consumptions on the leading companies in the reputation management. The paper is based on the theory of reputation and media agenda setting theory. The analytical part of the paper studies media messages and explains descriptions of enterprises given by consumers, forms mutual correlations with the qualitative content analysis and quantitative content analysis. The survey has been made to collect consumers’ evaluations. The results prove that the persons inquired in their descriptions quite precise reflect actions of companies and in the given descriptions of companies rather close or precisely respond to the information provided by the media. Key words: corporate communication, reputation, reputation research, Reputation Quotient (RQ), agenda setting theory
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15688
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV