• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mājas lapa kā reklāmas komunikāciju kanāls. Latvijas tulkojumu biroju mājas lapu analīze

Thumbnail
View/Open
309-27712-Platace_Ieva_IP05077.pdf (4.706Mb)
Author
Platace, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tiek runāts par interneta mājas lapu kā uzņēmuma komunikācijas kanālu ar klientu, tiek analizētas Latvijas tulkojumu biroju mājas lapu vizuālais veidols, kā arī potenciālā klienta viedoklis par uzņēmuma mājas lapas nepieciešamību pakalpojuma izvēles procesā. Kā teorētisko bāzi izvēlējos tādu autorus kā J.Kornelisens, L.T.Kristensens, M.Morsings, G.Čenejs, kuri raksta par uzņēmuma korporatīvo tēlu, misiju, mērķiem, korporatīvo identitāti un reputāciju; R.Zeffs, B.Aronsons, J.O’Šognesijs, N.J.O’Šognesijs, P.Mesariss, kas runā par interneta un mājas lapas un tās satura nozīmi, kā arī vizuālo veidolu. Mājas lapu vizuālā veidola pētīšanai izmantoju teorētiķu S. Papsona, R. Goldmana, N. Kerseja vizuālās pētniecības metodi „Naratīva nedrošā kombinācija, estētika un sabiedriskā teorija”, kā arī tika veikta aptauja. Darbam ir ievads, sešas teorētiskās nodaļas, viena empīriskā nodaļa un secinājumi. Ievadā izvirzītā hipotēze gūst apstiprinājumu, ka mājas lapa ir organizācijas vizītkarte, tādēļ ir svarīgs tās vizuālais veidols un saturs.
 
Bachelor paper deals with home pages as a communication channel for companies to reach their clients, analyses the appearance of home pages of Latvian translation agencies, as well as examines the opinion of the potential client on the necessity of home pages for selecting different services. Theory is based on such authors as J. Cornelissen, L. T. Christensen, M. Morsing, G.Cheney, who have published works on company’s corporative image, mission, goals, corporative identity and reputation; R. Zeff, B. Aronson, J. O’Schaughnessy, N. J. O’Schaughnessy, P. Messaris, who treat the importance, the content as well as the appearance of web and home pages. In order to examine the appearance of home pages, visual research method “The Precarious Blend of Narrative, Aesthetics, and Social Theory” by S. Papson, R. Goldman, N. Kersey was used, as well as an inquiry was carried out. Paper has an introduction, six theoretical chapters, one empirical chapter and conclusions. Hypothesis put forward in introduction is proved afterwards – home page is the business card of every company and therefore its appearance and content are essential.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15693
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV