Skandāla pozicionējums Latvijas medijos un sabiedrībā (2009-2011)
Author
Vidauska, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kleckins, Ābrams
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Lai gan skandāls ir izplatīta parādība Latvijas medijos, bakalaura darbs „Skandāla
pozicionējums Latvijas medijos un sabiedrībā (2009-2011)” ir viens no pirmajiem
mēăinājumiem pētīt ar to saistītās problēmas mūsu valstī.
Pētījumā tiek pierādīts, ka skandāla izpratne un dramaturăija Latvijā atšėiras no
teorētiskajām nostādnēm. Skandāls iedarbojas divējādi: no vienas puses, tas uztur sabiedrības
uzmanību, no otras puses – samazina uzticību medijiem. Skandāls Latvijā tiek pozicionēts
galvenokārt kā „vainīgo atmaskošana”, netiek izvirzīti sabiedriski svarīgi mērėi un risinātas
svarīgas problēmas. Latvijas mediji nav gatavi piedalīties globālos skandālos, pat ja tie
attiecas uz Latvijas politiėiem un amatpersonām.
Darba noslēgumā izdarīts secinājums, ka Latvijas mediju vidē nepieciešama nopietna
diskusija par skandālu kā komunikācijas līdzekli.
Atslēgas vārdi: skandāls, komunikācijas līdzeklis, pozicionējums, Latvijas mediji, sabiedrība. Although scandal is a widespread phenomenon in the Latvian media the Bachelor’s
thesis „Positioning of Scandal in the Latvian Media and Society (2009-2011)” is one of the
first attempt to investigate problems related with media scandal in Latvia.
The author approves that understanding and dramaturgy of scandal in Latvia differs
with the theoretical arguments. Scandal has a dual impact: it maintains a public interest on the
one hand and it decreases a media confidence on the other hand. Scandal has been generally
positioned as „the detecting of perpetrators” in Latvia. No important social aims has been
constitued nor important problems has been solved. Latvian media are not ready to take part
in a global scandal even if it concerns Latvian politics and authorities.
The author makes conclusion that the Latvian media community needs a serious
discussion on scandal as the mean of communication.
Key words: scandal, mean of communication, positioning, Latvian media community, society.