Hipsterisms Latvijā: patēriņa principi un prakses
Author
Virse, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lāce, Ilze
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Hipsterisms Latvijā: patēriņa principi un prakses”. Darba mērķis ir identificēt un raksturot patērēšanas paradumus un prakses, kas raksturīgi hipsterismam Latvijā, kā arī atklāt, kādi principi šāda patēriņa pamatā. Darba teorētiskā bāze ir subkultūru un patēriņa teorijas. Empīriskajā pētījumā izmantotas kvalitatīvas metodes – dokumentu analīze un daļēji strukturētas intervijas. Darba rezultāti īsi raksturo, kas ir hipsteri Latvijā, kādas ir hipsterismam raksturīgās patēriņa prakses un paradumi. Tika identificēti patēriņu vienojošie principi – modes tendenču mazsvarīgums, unikālu preču izvēle, iespēja izvēlēties, „Dari pats” princips, radoša pieeja apģērba kombinēšanā, jaunumu meklēšana. Atslēgvārdi: hipsterisms, subkultūra, patēriņš, patēriņa prakses, patēriņa principi. The title of the Bachelor thesis is "Hipsterism in Latvia: principles and practice of consumption". The purpose of this work is to identify and characterize the consumption patterns and practices that characterize hipsters in Latvia, and to discover on what principles such consumption is based on. The theoretical basis is subculture and consumer theory. The empirical study is based on the use of qualitative methods - document analysis and semi-structured interviews. The results briefly describe Latvian hipsters and consumption practices and habits of them. It identifies the common principles of hipster consumer - the minor importance of fashion trends, unique product choice, "Do It Yourself” principle, creative combination of clothing and a search for something new. Keywords: hipsterism, subculture, consumption, consumption practices, consumer principles.