• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stereotipi par automašīnu zīmoliem un to ietekmi uz patērētājiem Latvijā: Opel, Volvo, BMW zīmolu analīze (2011–2012)

Thumbnail
View/Open
309-39128-Korule_Anete_ak09666.pdf (1.376Mb)
Author
Korule, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Stereotipi par automašīnu zīmoliem un to ietekmi uz patērētājiem Latvijā: Opel, Volvo, BMW zīmolu analīze (2011-2012)” mērķis ir izpētīt un noteikt vai patērētāju var ietekmēt stereotipi par automašīnu Opel, Volvo, BMW zīmoliem. Teorētiskajā daļā tiek apskatītas sekojošas teorijas: sociāli kognitīvā personības teorija, kategorizāciju teorija, personību konstruktu teorija, kā arī citas teorētiskās pieejas u.c. Darba pētniecības metodes – anketēšana, intervijas un kontentanalīze. Darba pētnieciskajā daļā skaidrots sabiedrības viedoklis un stereotipi par Opel, Volvo, BMW automašīnu zīmoliem, kā arī kritēriji, pēc kuriem patērētājs vadās iegādājoties automašīnu un lietojot automašīnu. Darba noslēgumā daļēji apstiprinās pētnieciskās problēmas hipotēze. Atslēgvārdi: Opel, Volvo, BMW, stereotipi, zīmols, kognitivitāte, pircēja rīcība.
 
The aim of the bachelor thesis „Car brands stereotypes and their influence on consumers in Latvia: Opel, Volvo, BMW brand analysis (2011–2012)” is to research and determine whether consumers can be influenced by stereotypes of car brands Opel, Volvo, BMW. The theoretical part theories connected with psychology of individuality’s communication are observed: socially cognitive personality’s theory, theory of categorization, theory of personality’s constructivism. In methodological part of the paper methods of research – questionnaire, interviews, and content analysis. In the result of questionnaire made in the investigative part of the work, the opinion and stereotypes of the society are explained about Opel, Volvo, BMW car brands, as well as criteria a consumer follows purchasing a car. Key words: Opel, Volvo, BMW, stereotypes, brand, cognition, buyer’s action.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15753
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV