• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integrētās mārketinga komunikācijas pielietojums zīmola virzībā: „Galleria Riga” un „Riga Plaza” piemērs

Thumbnail
View/Open
309-43350-Ivanova_Viktorija_vi11009.pdf (1.710Mb)
Author
Ivanova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Integrētās mārketinga komunikācijas pielietojums zīmola virzībā: „Galleria Riga” un „Riga Plaza” piemērs. Tā mērķis ir noskaidrot, kādi integrētās mārketinga komunikācijas instrumenti tiek izmantoti, lai veicinātu zīmola virzīšanu tirgū, kā arī to, kāda ir patērētāju attieksme pret konkrētajiem zīmoliem un, vai to veiktie pasākumi uzrunā mērķauditoriju. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta integrētā mārketinga komunikācija, tās veidi, zīmols un tā būtība, patērētāju uzvedība un tās galvenie elementi. Savukārt darba pētnieciskajā daļā veikta intervija ar „Galleria Riga” mārketinga menedžeri Jekaterinu Zilpaušu un „Riga Plaza” mārketinga vadītāju Daci Āmari, kā arī veikta aptauja patērētāju vidū. Darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Atslēgvārdi: integrētā mārketinga komunikācija, zīmols, tirdzniecības centrs, Galleria Riga, Riga Plaza, patērētājs
 
Bachelor's thesis title is: "The use of integrated marketing communications in brand promotion: "Galleria Riga" and "Riga Plaza" case". Its purpose is to clarify which integrated marketing tools are used in brand promotion in the market and find out what is consumer attitude towards these particular brands and if their actions reach their audiences. Theoretical part covers such topics as integrated marketing communication , its types, brand and its essence, consumer behavior and its main elements. Research part includes semi-structured interviews with "Galleria Riga" marketing manager Jekaterina Zilpauša and "Riga Plaza " marketing manager Dace Āmare and survey among consumers. The work consists of three parts - the theoretical, methodological and empirical part. Keywords: integrated marketing communications, brans, shopping center, Galleria Riga, Riga Plaza, consumer
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15763
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV