• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pārliecināšanas līdzekļu izmantojums sociālajās kampaņās: „Latvijas Valsts meži” kampaņas „Mammadaba” analīze

Thumbnail
View/Open
309-44552-Mezapuke_Klinta_km11041.pdf (1.951Mb)
Author
Mežapuķe, Klinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma – Pārliecināšanas līdzekļu izmantojums sociālajās kampaņās: „Latvijas Valsts meži” kampaņas „Mammadaba” analīze. Pētījuma problēma – "Mammadaba" kampaņas materiāli ieguvuši plašu atzinību reklāmas nozarē, tādēļ ir būtiski noskaidrot, ar kādiem vizuālās pārliecināšanas paņēmieniem tas panākts un vai tie pārliecinājuši arī auditoriju. Darba mērķis ir noskaidrot, kādi pārliecināšanas līdzekļi tiek izmantoti sociālajā kampaņā „Mammadaba”, vai un kā tie ietekmē auditorijas attieksmi. Teorētiskā bāze sastāv no mārketinga, reklāmas, vizuālo pārliecināšanas līdzekļu, auditorijas un semiotikas nodaļām. Metodoloģijā tiks izmantotas tādas pētnieciskās metodes kā daļēji strukturētā intervija, fokusgrupu intervijas un semiotiskā analīze. Atslēgvārdi: reklāma; sociālā kampaņa; pārliecināšanas līdzekļi; „Latvijas Valsts Meži”; „Mammadaba”; semiotika; u.c.
 
The theme of study – Means of persuasion in social campaigns: "Latvia`s State Forests" campaign "Mammadaba" analysis. Research problem - the visual materials of the advertising campaign "Mammadaba" have gained wide recognition in the advertising industry, so it is important to clarify what kind of persuasion methodes gained the achievement and have this methodes persuade the audience. The aim of this research is to find out what means of visual persuasion are used in "Mammadaba" campaign and how they affect the attitude of audience. The theoretical base consists of marketing, advertising, visual means of persuasion, audience and semiotics chapters. The methodology includes such research methodes as partly structured interview , focus group interviews and semiotic analysis. Key words: advertising; social campaign; means of persuasion; „Latvia`s State Forests”; „Mammadaba”; semiotics, etc.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15770
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV