Uzņēmējdarbības studentu informācijpratība un akadēmiskās bibliotēkas
Author
Puntuka, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pabērza, Kristīne
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Viens no informācijas sabiedrības efektīvas funkcionēšanas priekšnoteikumiem ir cilvēks, kurš apzinās informācijas nozīmi izglītībā, darbā un personīgajā dzīvē. Maģistra darba pētījumā galvenā uzmanība tiek pievērsta informācijpratības veidošanas starptautiskajai pieredzei un tās potenciālai pielietošanai Latvijas apstākļos. Īpaša uzmanība tiek veltīta uzņēmējdarbības studentu auditorijai Latvijas augstskolās. Kā galvenās informācijpratības apmācību organizētājas tiek apskatītas akadēmiskās bibliotēkas, kurām arvien vairāk jāiesaistās augstskolu mācību procesā.
Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka Latvijas augstskolās gan uzņēmējdarbības studenti, gan akadēmiskās bibliotēkas izprot informācijpratības nozīmi un izrāda gatavību iesaistīties tās apgūšanā. Maģistra darba noslēgumā tiek piedāvāta informācijpratības mācīšanas koncepcija, kuru augstskolu akadēmiskās bibliotēkas var izmantot kā pamatu informācijpratības kursu izstrādei.
Atslēgvārdi: informācijas sabiedrība, informācijpratība, akadēmiskās bibliotēkas, uzņēmējdarbības studenti. One of prerequisites for effective operation of the information society is a person who acknowledges the importance of information in education, work and personal life.The main attention of the master thesis is paid to the international experience of teaching information literacy skills and its potential application in Latvian academic libraries. Special attention is paid to business students in Latvian higher education institutions. As one of the main actors in information literacy skills teaching is considered academic libraries, which have to integrate in the study process.
The research resulted in a conclusion that the business students and Latvian academic libraries fully recognise the importance of information literacy in higher education and are ready to start the learning process. Master thesis offer the concept of information literacy studies, which academic libraries may use as a basis for information literacy course development.
Keywords: information society, information literacy, academic libraries, business students.