• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starptautiskā jauniešu organizācija AIESEC: identitāte un komunikācijas prakse

Thumbnail
View/Open
309-9395-Pabrukle_Liga_lp05053.pdf (2.205Mb)
Author
Pabrūkle, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Plokste, Elita
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Studentes Līgas Pabrūkles bakalaura darbs “Starptautiskā jauniešu organizācija AIESEC: identitāte un komunikācijas prakse”. Bakalaura darba mērķis ir izvērtēt starptautiskās jauniešu organizācijas AIESEC identitāti. Teorētiskajā daļā aprakstīts identitātes jēdziens, sniegts ieskats identitātes saistībai ar tēlu, reputāciju un zīmolu. Skaidroti organizējošās un korporatīvās identitātes jēdzieni. Izmantotas Alberta Stjuarta, Deivida Vetena un Jozefa Kornelissena teorijas par identitāti un Jana Halls identitātes modelis. Metodoloģija: fokusa grupu diskusija, aptauja, intervija, kontentanalīze. Rezultāti apstiprina darbā izvirzītās hipotēzes: AIESEC organizācijas ietvaros nepastāv vienota izpratne par tās pamatbūtību un AIESEC starptautiski noteiktā identitāte ir saistoša organizācijas mērķa auditorijās, taču netiek precīzi un vienmērīgi komunicēta. Atslēgvārdi: identitāte, komunikācijas prakse, jauniešu organizācija, AIESEC
 
The bachelor theses “International youth organisation AIESEC: identity and communication practice” is written by Liga Pabrukle. The aim of the thesis is to evaluate the identity of international youth organisation AIESEC. In the theoretical part the concept of identity is described, brief explanation given to identity’s connection with image, reputation and brand. Described the concepts of organisational and corporate identity. The theories of Albert Stuart, David Wetten, Joep Cornelissen and Jan Hall are used. Methodology: focusgroup discussion, form, interview, content analysis. The results confirms previously set hypothesis of the thesis: the understanding of organisations essence is not united between its members and the identity defined from AIESEC International is important for the organisations target audiences but there is lack of clear and consistent communication. The key words: identity, communication practice, youth organisation, AIESEC
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15806
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV