• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pircēju lēmumu pieņemšanu ietekmējošie faktori Latvijas mobilo telefonu tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-23238-Kelnina_Julija_jk11070.pdf (2.108Mb)
Author
Keļniča, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma: „Pircēju lēmumu pieņemšanu ietekmējošie faktori Latvijas mobilo telefonu tirgū”. Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijas atziņām par pircēju lēmumu pieņemšanu ietekmējošiem faktoriem, izpētīt, kādi faktori ietekmē pircēju lēmumu pieņemšanu Latvijas mobilo telefonu tirgū, kā arī izstrādāt priekšlikumus mobilo telefonu ražotājiem un pārdevējiem mārketinga darbības pilnveidošanai. Pirmajā nodaļā tika aplūkoti pircēja lēmumu pieņemšanas teorētiskie aspekti. Otrajā nodaļā tika veikta Latvijas mobilo telefonu tirgus situācijas analīze, konkurentu vides analīze un ārējo faktoru analīze. Trešajā nodaļā tika analizēti Latvijas mobilo telefonu pircēju aptaujas rezultāti. Pētījuma periods – no 2012. gada līdz 2013. gada aprīlim. Darba apjoms ir 102 lpp., tajā ir 36 attēli, 5 tabulas un 3 pielikumi. Atslēgvārdi: pircēju lēmumu pieņemšanas process, pircēju lēmums, pircēju ietekmējošie faktori, mobilais telefons.
 
Topic of the master’s theses: The influencing factors of the customer decision making in the Latvian cell phone market. The objective of theses is to study on the basis of the customer decision making theory, which factors influence the customer decision making, and to put forward proposals for the cell phone producers and distributors for improving of their marketing activity. The first chapter discusses the issues of the customer decision making theory.The second chapter covers the analysis of the Latvian cell phone market, the competition environment analysis and the analysis of the external factors. The third chapter examines the results of the Latvian cell phone market survey. The study covers a period starting from the year 2012 to April of 2013. Theses are written on 102 pages containing 36 charts, 5 tables and 3 appendices. Keywords: customer decision making process, customer decision, influencing factors of the customer decision, cell phone.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16050
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV