Datorizētās mācīšanās metaforas
Author
Stepka, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Cigankova, Nataļja
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Datorizētās mācīšanās metaforas” apkopo konceptuālos metaforas, kas tiek lietotas, lai aprakstītu mācīšanos interneta vidē. Ir svarīgi zināt,kā cilvēki uztver mācīšanās procesu, jo tas nosaka kādā veidā viņi izvēlas mācīties.
Darba mērķis ir atrast visbiežāk lietotās datorizētās mācīšanās metaforas. Pētījumā tiek pielietota G. Stīna metode,kas analizē metaforas kontekstā (Steen, 1999). Rezultātā tika atrasti astoņi sākotnējās pieredzes lauki: ēka, augs, karš, logs, asimilācija,iegaumēšana, ceļojums un pārmaiņas.
Tika secināts, ka datorizētā mācīšanās tiek uztverta, kā sastāvoša no vairākām daļām un kā spējīga iepazīstināt,piemēram, ar jaunu kultūru;mācīšanās ir balstīta uz pieredzi.
Atslēgas vārdi: konceptuāla metafora, analīze kontekstā, sākotnējās pieredzes lauks, rezultējošās pieredzes lauks, līdzība, mācīšanās veids. The bachelor paper Metaphors for On-line Learning collects and analyses conceptual metaphors for on-line learning. It is important to see how people define the learning process, because it determines the way in which they learn.
The purpose of the research is to find the most frequently used metaphors for on-line learning. The method of Steen (1999) that analyses metaphors in context was used in the research. Eight source domains were found: a building, a plant, a war, a window, assimilation, memorization, a journey and a change.
It was concluded that on-line learning is perceived as consisting of several parts, as capable of introducing, for example, to a new culture; and as based on experience.
Key words: a conceptual metaphor, analysis in context, a source domain, a target domain, affinity, learning style.