• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālais darbs ar grupu bērnu nama jauniešu sociālo prasmju attīstīšanai

Thumbnail
View/Open
309-11699-Salmane_Sanita_ss07169.pdf (1.082Mb)
Author
Salmane, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Grauduma, Iveta
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs „Sociālais darbs ar grupu bērnu nama jauniešu sociālo prasmju attīstīšanai” sniedz ieskatu par nepieciešamību attīstīt bērnu nama jauniešu sociālās prasmes, un kā piemērotākā sociālā darba forma tiek izvirzīts sociālais darbs ar grupu. Darba mērķis ir pētīt atbalsta grupu darbu bērnu nama jauniešu sociālo prasmju attīstīšanai. Darbs sastāv no ievada, trim nodaļām, deviņām apakšnodaļām, secinājumiem un pielikumiem. Darba teorētiskajā daļā raksturots sociālais darba ar grupu. Tā ietvaros analizēta atbalsta grupa kā viena no sociālā darba ar grupu formām, atbalsta grupas palīdzības faktori (pozitīvie aspekti) - atbalsta došana, informācijas sniegšana, piederības sajūta, empīriskās zināšanas un atdarināšanas zināšanas, kā arī iespējamās problēmas (negatīvie aspekti) - dalībnieku skaita ierobežojums, etniskā vai dzimuma piederība, līderība, emocionalitāte, nedrošība, pretlikumīgu darbību atklāšana, alkohola vai citu atkarību izraisošo vielu lietošana un vadītāja „izdegšana”. Tāpat pētītas jauniešu vecumposma īpatnības, sniegts bērnu nama jauniešu psiholsociālais raksturojums un analizētas bērnu nama jauniešiem nepieciešamās sociālās prasmes. Galvenās sociālās prasmes, kas jāapgūst bērnu nama jaunietim ir – zināt, prast, dzīvot kopā un būt. Šo prasmju apguve atbalsta grupas ietvaros palīdzētu jaunietim labāk funkcionēt sabiedrībā. Darba empīriskajā daļā sniegts kvalitatīvā pētījuma – intervijās iegūto datu atspoguļojums un analīze. Par atbalsta grupas bērnu namā iespējamām problēmām respondenti nosauc jauniešu neadekvāto uzvedību, līderību un motivācijas trūkumu. To pastāvēšanu apstiprina teorētiskajā literatūrā analizētās atbalsta grupas iespējamās problēmas. Savukārt, pie atbalsta grupu palīdzības faktoriem bērnu namā tiek minēta sociālo prasmju attīstīšana, drošības sajūtas radīšana, pašapziņas celšana un jaunu zināšanu apguve. Diplomdarba ietvaros veiktais pētījums apstiprina, ka sociālais darbs ar grupu ir piemērota un efektīva darba forma bērnu nama jauniešu sociālo prasmju attīstīšanai. Atslēgas vārdi: atbalsta grupa, bērnu nams, bērni bāreņi un bez vecāku gādības palikušie bērni, jaunietis, sociālais darbs ar grupu, sociālās prasmes.
 
Graduation work „Social work with group of children’s home’s youth for developing social skills” give insight in the need of developing social skills in youth children's houses. Most appropriate form of social work is social work with groups. Work consists of an introduction, three chapters, nine sub-sections, conclusions and annexes. Work describes the theoretical part of the social work with groups. It analyzes the support group as a form of social work; support groups help factors (positive aspects) - rendering support, provision of information, ownership, empirical knowledge and imitation skills. Support group’s potential problems (negative aspects) - limitation on the number of participants, ethnic or gender affiliation, leadership, emotionality, insecurity, unlawful activity detection, alcohol or other substance use, fatigue of head of group. In the graduation work has been explored the peculiarities of youth, children’s home’s youth psychosocial characterization, analyzed the necessary skills. The most important social skills are – to know, to can, to live together and to be. It helps the youth to function better in society. The third chapter is a qualitative research - analysis of the interviews. Support groups in children's home have difficulties with young people's behaviour, leadership, lack of motivation. Support groups positive aspects are sense of security, self-esteem, new scholarship, development of social skills. The research confirms that social work with group is suitable and effective form of work for developing social skills of children’s home’s youth. Keywords: support group, children’s home, orphans and orphan hoods, youth, social work with group, social skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16628
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV