Show simple item record

dc.contributor.advisorGrauduma, Ivetaen_US
dc.contributor.authorSalmane, Sanitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:44:29Z
dc.date.available2015-03-24T06:44:29Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other11699en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16628
dc.description.abstractDiplomdarbs „Sociālais darbs ar grupu bērnu nama jauniešu sociālo prasmju attīstīšanai” sniedz ieskatu par nepieciešamību attīstīt bērnu nama jauniešu sociālās prasmes, un kā piemērotākā sociālā darba forma tiek izvirzīts sociālais darbs ar grupu. Darba mērķis ir pētīt atbalsta grupu darbu bērnu nama jauniešu sociālo prasmju attīstīšanai. Darbs sastāv no ievada, trim nodaļām, deviņām apakšnodaļām, secinājumiem un pielikumiem. Darba teorētiskajā daļā raksturots sociālais darba ar grupu. Tā ietvaros analizēta atbalsta grupa kā viena no sociālā darba ar grupu formām, atbalsta grupas palīdzības faktori (pozitīvie aspekti) - atbalsta došana, informācijas sniegšana, piederības sajūta, empīriskās zināšanas un atdarināšanas zināšanas, kā arī iespējamās problēmas (negatīvie aspekti) - dalībnieku skaita ierobežojums, etniskā vai dzimuma piederība, līderība, emocionalitāte, nedrošība, pretlikumīgu darbību atklāšana, alkohola vai citu atkarību izraisošo vielu lietošana un vadītāja „izdegšana”. Tāpat pētītas jauniešu vecumposma īpatnības, sniegts bērnu nama jauniešu psiholsociālais raksturojums un analizētas bērnu nama jauniešiem nepieciešamās sociālās prasmes. Galvenās sociālās prasmes, kas jāapgūst bērnu nama jaunietim ir – zināt, prast, dzīvot kopā un būt. Šo prasmju apguve atbalsta grupas ietvaros palīdzētu jaunietim labāk funkcionēt sabiedrībā. Darba empīriskajā daļā sniegts kvalitatīvā pētījuma – intervijās iegūto datu atspoguļojums un analīze. Par atbalsta grupas bērnu namā iespējamām problēmām respondenti nosauc jauniešu neadekvāto uzvedību, līderību un motivācijas trūkumu. To pastāvēšanu apstiprina teorētiskajā literatūrā analizētās atbalsta grupas iespējamās problēmas. Savukārt, pie atbalsta grupu palīdzības faktoriem bērnu namā tiek minēta sociālo prasmju attīstīšana, drošības sajūtas radīšana, pašapziņas celšana un jaunu zināšanu apguve. Diplomdarba ietvaros veiktais pētījums apstiprina, ka sociālais darbs ar grupu ir piemērota un efektīva darba forma bērnu nama jauniešu sociālo prasmju attīstīšanai. Atslēgas vārdi: atbalsta grupa, bērnu nams, bērni bāreņi un bez vecāku gādības palikušie bērni, jaunietis, sociālais darbs ar grupu, sociālās prasmes.en_US
dc.description.abstractGraduation work „Social work with group of children’s home’s youth for developing social skills” give insight in the need of developing social skills in youth children's houses. Most appropriate form of social work is social work with groups. Work consists of an introduction, three chapters, nine sub-sections, conclusions and annexes. Work describes the theoretical part of the social work with groups. It analyzes the support group as a form of social work; support groups help factors (positive aspects) - rendering support, provision of information, ownership, empirical knowledge and imitation skills. Support group’s potential problems (negative aspects) - limitation on the number of participants, ethnic or gender affiliation, leadership, emotionality, insecurity, unlawful activity detection, alcohol or other substance use, fatigue of head of group. In the graduation work has been explored the peculiarities of youth, children’s home’s youth psychosocial characterization, analyzed the necessary skills. The most important social skills are – to know, to can, to live together and to be. It helps the youth to function better in society. The third chapter is a qualitative research - analysis of the interviews. Support groups in children's home have difficulties with young people's behaviour, leadership, lack of motivation. Support groups positive aspects are sense of security, self-esteem, new scholarship, development of social skills. The research confirms that social work with group is suitable and effective form of work for developing social skills of children’s home’s youth. Keywords: support group, children’s home, orphans and orphan hoods, youth, social work with group, social skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSociālā politika un sociālā darba organizācijaen_US
dc.titleSociālais darbs ar grupu bērnu nama jauniešu sociālo prasmju attīstīšanaien_US
dc.title.alternativeSocial work with group of children’s home’s youth for developing social skillsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record